X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 79
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 شهریور,1399 | 03:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 17 شهریور,1399 | 03:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 شهریور,1399 | 03:32 ب.ظ

راهبرد دستگاه قضا استقرار عدالت با مشارکت مردم است

  • راهبرد دستگاه قضا استقرار عدالت با مشارکت مردم است
جلسه شورای عالی قضایی

رئیس قوه قضاییه گفت: جامعه باید احساس کند دستگاه قضا در نظام اسلامی ملجاء و پناهگاه و نهادی برای احقاق حق آنهاست و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه، نیازمند تلاش مضاعف همه همکاران قضایی و همکاری با دولتمردان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت ایام تعزیت آل الله و عاشورای حسینی اظهار داشت: فرهنگ حسینی عامل هویت یابی و قدرت اجتماعی ما و انگیزه ای برای امر به خوبی ها و نهی از زشتی ها و پلشتی هاست.

رئیس قوه قضاییه افزود: وجود مبارک امام حسین (ع) الگوی تمام عیار برای تضمین جامعه اسلامی و جامعه سالم و برخوردار از عدالت است که مردم در آن جامعه نسبت به ترک بایدها و انجام نبایدها احساس مسئولیت اجتماعی دارند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در تحلیل جریان عاشورا، هر تحلیلی که حرکت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت را بدون برنامه ریزی و صرفاً یک حادثه تصادفی بداند، نادرست و محکوم به شکست است و حرکت امام کاملاً هدفمند و برنامه ریزی شده بود که حتی با وجود شهادت امام و مصائبی که بر خاندان ایشان گذشت، منجر به پیروزی بر دشمن و رسوایی حاکم جور شد. 

رئیس قوه قضاییه گفت: هدف مهم قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) امر به معروف، نهی از منکر و اصلاح امور اجتماعی بود و فرهنگ عاشورایی اصل بسیار مهمی در فرهنگ دینی ما و ضامن اجرای قانون و عدالت و برخورداری آحاد جامعه از حق است که مردم با الهام از آن نسبت به امور جامعه احساس مسئولیت می کنند.

آیت الله رئیسی، راهبرد قوه قضاییه را استقرار عدالت با مشارکت مردم عنوان کرد و گفت که «حضور مردم در همه عرصه ها به ویژه در اجرای عدالت اثربخش است و آحاد ملت می توانند با احساس مسئولیت در برابر فساد، رانت خواری و ناهنجاری ها، دستگاه قضایی را در پیشگیری و برخورد با جرم و تخلف یاری دهند».

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم نقدپذیری مسئولان و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خاطر نشان کرد: حضور مردم در صحنه و حمایت مسئولان از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مسیر پیشگیری از جرم و ناهنجاری های اجتماعی را هموار می کند.

آیت الله رئیسی با بیان این که همه دستگاه ها در پیشگیری از وقوع جرم و تخلف باید نقش آفرین باشند و هیچ مدیر و دستگاهی نباید در این عرصه غایب باشد، تلاش نهادها و دستگاه های الگوساز فرهنگی و اقتصادی و مجموعه دولت برای پیشگیری از جرم را مهم و ضروری دانست.

نمایش کارآمدی مدیریت اسلامی مهم تر از خدمت گذاری است
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مهم و مطالبات لازم الاتباع مقام معظم رهبری که در دیدار روز گذشته دولتمردان مطرح شد، دستگاه قضایی را نیز مخاطب فرامین ایشان دانست و اظهار داشت: خدمت گذاری به مردم علاوه بر اجر و ثوابی که دارد، افتخار بزرگی برای مسئولان نظام اسلامی است.

آیت الله رئیسی در عین حال «ارائه الگویی کارآمد از مدیریت اسلامی» را از خدمت گذاری به مردم مهم تر و به نمایش گذاشتن یک الگوی مؤثر، کارآمد و موفق از دستگاه قضای اسلامی و عدالت مبتنی بر آن را وظیفه خطیر همکاران خود در مجموعه قوه قضاییه دانست.

ارائه الگوی قضایی نظام اسلامی همت مضاعف می طلبد
رئیس قوه قضاییه گفت: جامه باید احساس کند دستگاه قضا در نظام اسلامی ملجاء و پناهگاه و نهادی برای احقاق حق آنهاست و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه، نیازمند تلاش مضاعف همه همکاران قضایی و همکاری با دولتمردان است.

آیت الله رئیسی در ادامه، اقتصاد مستقل، برخورد با موانع تولید، مبارزه با فساد و قاچاق کالا، جلوگیری از واردات بی رویه و راه اندازی سامانه های شفاف ساز اقدامات اقتصادی را از مهم ترین مطالبات مقام معظم رهبری و مسئولیت های دولت در حوزه اقتصادی عنوان کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: دستگاه قضایی و همه همکاران این مجموعه در سراسر کشور، هم در بخش نظارت و هم در حوزه قضاوت، برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری اراده جدی دارند و تلاش خواهیم کرد ضمن برخورد با فساد و ریشه ها و عناصر آن، نگذاریم چراغ تولید و اشتغال در کشور خاموش یا کم نور شود.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع رقابت در وکالت، کارشناسی و دفاتر اسناد رسمی پرداخت و تأکید کرد تمام این خدمات باید در فضایی رقابتی و به صورت سالم، ارزان و آسان در خدمت آحاد ملت در اقصی نقاط کشور قرار گیرد و موانع دسترسی شهروندان به این تسهیلات برطرف شود. 

برچسب ها:
ارسال نظر: