X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 77
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 19 شهریور,1399 | 03:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 19 شهریور,1399 | 03:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 شهریور,1399 | 03:38 ب.ظ

آزادی بیان یا دورویی نهادینه ‌شده؟

  • آزادی بیان یا دورویی نهادینه ‌شده؟
ظریف

محمد جواد ظریف امروز در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه که کفرگویی را جزو آزادی بیان خوانده بود، این اظهارات را مشمئزکننده خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات مقامات فرانسوی در ارتباط با اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) به آزادی بیان، در توئیتی نوشت: آزادی بیان یا دورویی نهادینه ‌شده؟ برانگیختن خشونت و نفرت علیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان با افترای کلیشه‌ای و هتک حرمت به کتاب مقدس و پیامبر آن‌ها تشویق می‌شود. اما در مقابل، حتی نزدیک شدن به روایت رسمی در مورد رویدادهای تاریخ معاصر–که البته رویدادهایی مشمئزکننده هم بوده‌اند–ممنوع است. دیگر کافی است!

ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در اظهاراتی از توهین به مقدسات دفاع کرد و آن را بخشی از آزادی بیان خواند.
وی در مراسمی از اقدام گستاخانه نشریه «شارلی‌ابدو» در بازنشر تصاویر موهن به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد و گفت: شما نمی‌توانید یک بخش از فرانسه را انتخاب کنید. وقتی فرانسه را انتخاب می‌کنید... جمهوری فرانسه اجازه ماجراجویی‌های تبعیض‌آمیز را نخواهد داد.
چندی پیش نشریه «شارلی‌ابدو» در یک گستاخی جدید بار دیگر کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرد که این اقدام با واکنش تند بسیاری در جهان اسلام مواجه شده است.

برچسب ها:
ارسال نظر: