X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 128
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 20 شهریور,1399 | 05:23 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 20 شهریور,1399 | 05:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 20 شهریور,1399 | 05:23 ب.ظ

دستور آیت الله رئیسی برای حل مشکل مسکن و آب روستای شیخ شبان/در شرایط کرونایی نباید با اخراج کارگران برای خانواده‌ها دغدغه ایجاد کرد

  • دستور آیت الله رئیسی برای حل مشکل مسکن و آب روستای شیخ شبان/در شرایط کرونایی نباید با اخراج کارگران برای خانواده‌ها دغدغه ایجاد کرد
آیت الله رئیسی

رئیس قوه قضاییه در سفر یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکل تأمین آب شرب مردم روستای شیخ شبان، بر لزوم اجرای فوری و بی قید و شرط حل مشکل آب اهالی روستا تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در اولین برنامه از سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری به صورت سرزده به روستای «شیخ شبان»، از روستاهای تابعه شهرستان بن در نزدیکی شهرکرد رفت و پای حرف ها و درددل های مردم شهیدپرور این روستا نشست و دستوراتی را برای حل مشکلات آنها صادر کرد.

آیت الله رئیسی در خصوص مشکل ۲ هزار تن از اهالی روستای شیخ شبان که اراضی مسکونی آنها در جریان یک دعوای حقوقی از سوی بنیاد مسکن به عنوان اراضی ملی اعلام و از مردم خواسته شده خانه هایشان را تخلیه نمایند، تأکید کرد: وقتی مردم یک روستا که در مسائل انقلاب نقش آفرینی داشتند و فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و انسان هایی قانونمدار و حق طلب هستند، حق نیست که مشکل آنها نادیده گرفته شود یا حل مشکلاتشان طولانی شود.

رئیس قوه قضاییه در خصوص مشکل تأمین آب شرب مردم روستای شیخ شبان که ایجاد تأسیسات لازم برای انتقال آب به این منطقه با مصوبه شورای آب کشور متوقف شده، بر لزوم اجرای فوری و بی قید و شرط حکم قانونی صادر در این زمینه برای حل مشکل آب اهالی روستا تأکید کرد.

اجازه نخواهیم داد با کوتاهی و سهل انگاری چرخه تولید متوقف شود

در ادامه این سفر آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری که برای بررسی مسائل و مشکلات استان برگزار شد، اظهار داشت: «اجرای عدالت» از مهم ترین موضوعات مورد تأکید بنیانگذار معظم انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و از اصول اساسی قانون اساسی و یکی از مطالبات جدی مردم بوده است.

وی افزود: مردم از همه بخش ها و سازمان های اداری کشور انتظار اجرای عدالت دارند و کمبودها را تحمل می کنند اما تبعیض و بی عدالتی را تحمل نخواهند کرد و تک تک افراد و مدیران در جامعه خود را به ملکه عدالت بیارایند و مانع هر گونه بی عدالتی شوند.

رئیس قوه قضاییه، خانواده را کوچک ترین رکن یک جامعه دانست و گفت: همان طور که اعضای یک خانواده کوچک ترین بی عدالتی را از سرپرست خانواده نمی پذیرد، در یک محله و روستا و شهر هم کسی نمی پذیرد بی عدالتی صورت گیرد و همه ما باید فراتر از حرف و سخن تلاش کنیم مردم اجرای عدالت را احساس کنند.

شهید حاج قاسم سلیمانی، تحقق عملی شعار «ما می توانیم» را در منطقه به نمایش گذاشت

آیت الله رئیسی با تأکید بر کار انقلابی و جهادی مدیران تأکید کرد که اگر چه بسیاری از تصمیمات در مرکز اتخاذ می شود اما مدیران استان ها می توانند با اختیاراتی که دارند، با یک روحیه جهادی و انقلابی کارهای بزرگی انجام دهند و بزرگ ترین شاخص در این عرصه شهید حاج قاسم سلیمانی بود که تحقق عملی شعار «ما می توانیم» را در منطقه به نمایش گذاشت.

وی همچنین از وزیر نیرو خواست که کارگروه مشترکی را با مسئولان وزارت نفت و نمایندگان قوه قضاییه تشکیل دهد و با یک بررسی میدانی و ظرف مدتی کوتاه، موضوع آلودگی روخانه اصلی میانکوه شهرستان اردل را بررسی کند تا هر چه سریع تر دغدغه مردم در این زمینه برطرف شود.

آیت الله رئیسی با تأکید بر پیگیری فرمان مقام معظم رهبری برای جهش و رونق تولید در کشور، تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد در جایی که امکان رفع مشکلات تولید وجود دارد، کوتاهی و سهل انگاری صورت گیرد تا خللی در چرخه تولید کشور به وجود نیاید.

رئیس قوه قضاییه با استقبال از افزایش خط تولید برای ایجاد اشتغال در کشور، در عین حال گفت: جذب نیروی کار بدون در نظر گرفتن ظرفیت خط تولید در بنگاه های اقتصادی غلط است و اخراج بدون دلیل یک کارگر با سابقه و حقوق برای این که کارگر جدید جذب کنیم هم امری به مراتب نادرست تر است.

آیت الله رئیسی بر همین اساس تأکید کرد: در شرایط کرونایی که کشور با مشکلات مختلفی مواجه شده، ایجاد دغدغه برای خانواده های کارگران پسندیده نیست و حتماً باید از آن پرهیز شود.
 

برچسب ها:
ارسال نظر: