X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 85
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 شهریور,1399 | 06:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 شهریور,1399 | 06:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 شهریور,1399 | 06:26 ب.ظ

افشاگری یک پرستار از رفتارهای غیرانسانی با مهاجران در بازداشتگاه ایالتی آمریکا

  • افشاگری یک پرستار از رفتارهای غیرانسانی با مهاجران در بازداشتگاه ایالتی آمریکا
بازداشتگاه مهاجران- آمریکا

شکایت افشاگرانه‌ای که ازسوی چند گروه وکالت حقوقی در آمریکا تنظیم شده حاکی است که مهاجران بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده در ایالت جورجیا تحت شرایط بسیار بد و رفتارهای غیرانسانی از جمله بی‌توجهی شدید کادر پزشکی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، روزنامه گاردین گزارش داد متن این شکایت به نمایندگی از پرستاری به نام «داون ووتن» تنظیم شده که بیش از ۱۰ سال خدمت کرده که سه سال آن در بازداشتگاه بخش «ایروین» در ایالت جورجیا بوده است.

در متن این شکایت نامه، مسئولان بازداشتگاه به سهل انگاری از جمله اتخاذ تمهیدات ایمنی ضعیف برای مقابله با کووید – ۱۹ و درمجموع فراهم کردن شرایط غیربهداشتی و خطرناک در این بازداشتگاه متهم شده اند. مهاجرانی که به شرایط محل اسکان خود در این بازداشتگاه شکایت کنند، به زندان انفرادی می افتند.

پرستار نامبرده گفت که هرگاه درمورد شرایط این بازداشتگاه سخن گفته، تنزل مقام یافته و توبیخ شده است.

این پرستار یادآور شد که جراحی برداشتن رحم از بدن مهاجران اسپانیولی زبان در این بازداشتگاه در ابعادی گسترده انجام می شود و بسیاری از افرادی که درمعرض این عمل قرار می گیرند، از علت آن بی اطلاع هستند.

در این شکوائیه همچنین تخلفات مرتبط با مساله ایمنی و سلامت مهاجران در جریان این عمل ها مورد توجه قرار گرفته است. یکی از زنانی که جراحی روی وی انجام شده، گفته که وی در جریان عمل به طور کامل بیهوش نشده و صدای پزشک را شنیده که گفته به اشتباه تخمدان را برداشته است، امری که باعث ناتوانی وی از بچه دار شدن شده است.

یکی از گروه های مدافع حقوق بشر موسوم به «پراجت ساوت» که این شکایت نامه را تنظیم کرده، پیشتر در سال ۲۰۱۷ نیز با تنظیم گزارشی به وضعیت بد بازداشت شدگان در بازداشتگاه ایروین اشاره داشته که شامل شرایط غیربهداشتی، توزیع غذای غیرقابل خوردن و محروم کردن افراد از مراقبت های پزشکی بوده است.

برچسب ها:
ارسال نظر: