X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 خرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 141
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 خرداد,1397 | 01:02 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 خرداد,1397 | 01:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 خرداد,1397 | 01:02 ب.ظ

ترامپ بدترین معامله گر در کسوت ریاست جمهوری است

  • ترامپ بدترین معامله گر در کسوت ریاست جمهوری است
ترامپ

واشنگتن پست در تحلیلی نوشت:'ترامپ'، بدترین معامله گر در کسوت ریاست جمهوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، 'جکسون دیل' معاون سردبیر ستون سرمقاله واشنگتن پست در این نوشتار آورده است: در اول ماه مه رئیس جمهور ' ترامپ' سرش شلوغ بود و سرگرم مذاکرات دیپلماتیکی بود که اگر به نتیجه می رسید امکان داشت یک پیروزی دو قلو برای دولت آمریکا به ارمغان آورد.
اما حالا امروز در 'روز یادبود'؛ ترامپ  دارد لاشه های خرابه گفت وگوهایی که حول محور ایران انجام شد را از روی زمین جمع می کند ضمن آنکه روند گفت و گو با کره شمالی  را هم در حالت برزخ نگاه داشته است. 
ترامپ، بدجوری رابطه حسنه آمریکا با متحدانش را به هم ریخته است. خطر وقوع یک برخورد نظامی در خاورمیانه و آسیا را بالا برده است، فرصت طلایی را که امکان داشت از او یک برنده جایزه 'صلح نوبل' بسازد، سوزاند و حالا در کسوت یک فرمانده کل قوا برای ایجاد آشوب و هرج و مرج خودنمایی می کند.
البته به جاست اذعان کنیم که بخشی از تقصیر بوجود آمدن این اوضاع؛ متوجه ' جان بولتون' و' مایک پمپئو' هم هست. بولتون و پمپئو محورهای جدید تیم امنیت ملی ترامپ را تشکیل می دهند. هردو مقام در عوض آنکه دنباله روی رویکردهای بسیار ظریف و حساب شده ای باشند که از مقامات سلف ترامپ به میراث مانده است؛ غالبا موافق درگیر شدن با دشمنان آمریکا هستند. 
ماه گذشته بطور قطع و یقین بر همگان ثابت شد که ترامپ حقیقتا یا نمی تواند و یا نمی خواهد خود را درگیر پیچیدگیهای امور بین الملل  کند. مسلم است، این قصور فقط به نفع رقبای آمریکا از جمله چین تمام شد و آنها نهایت بهره برداری را از آن کردند. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود ما تا 1.5 تا 2 سال دیگر حتما یک فاجعه پیش رویمان خواهیم داشت                                           

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

برچسب ها:
ارسال نظر: