X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 خرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 247
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 09 خرداد,1397 | 02:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 09 خرداد,1397 | 02:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 09 خرداد,1397 | 02:03 ب.ظ

موجودیت اتحادیه اروپا در معرض خطر است

  • موجودیت اتحادیه اروپا در معرض خطر است
جورج سوروس

سرمایه‌دار سرشناس آمریکایی پیش بینی کرد که با توجه به اتفاق‌های رخ داده برای "برجام" و "روابط آمریکا با اروپا"، جهان با بحران مالی جدیدی مواجه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «جورج سوروس» سرمایه دار  معروف مجارستانی ساکن آمریکا می گوید اتحادیه اروپا اکنون با بحرانی روبرو است که بقای این مجموعه را تهدید می کند.به نوشته وبگاه «بلومبرگ» سوروسپیش بینی  کرد که افزایش قیمت دلار و خروج سرمایه ها از بازارهای نوظهور منجر بهبحران مالی  عظیمی می شود. وی به اروپا هشدار داد که در حال مواجه شدن با یک تهدید موجودیتی است.
 سوروس در جریان سخنرانی در اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپا» در پاریس، پایتخت فرانسه گفت که از بین رفتن توافق هسته ای  با ایران و ائتلاف «ترنس آتلانتیک» (روابط چند جانبه بین آمریکا و اروپا) تاثیر  بر اقتصاد اروپا دارد و سبب اختلال های دیگر از جمله کاهش ارزش ارز در بازارهای درحال ظهور می شود.
 وی در ادامه سخنان خود با ذکر این جمله که «هر مورد اشتباهی، به سمت اشتباه می رود» بحران پناهجویان، سیاست ریاضت اقتصادی که موجب قدرت گرفتن عوام گرایان شد و نیز فروپاشی منطقه ای ناشی از برگزیت را از جمله اشتباه های رخ داده در قاره اروپا برشمرد.سوروس در سخنرانی خود گفت: «این واقعیت که اروپا در معرض یک خطر موجودیتی قرار دارد دیگر پیش بینی نیست، بلکه یک واقعیت سخت است.»
 وی همچنین راه برون رفت از برخی از بحران ها را به کارگیری طرح «مارشال» به ارزش ۳۵ میلیارد دلار در سال دانست و گفت اجرای چنین طرحی موجب کاهش فشارهای مهاجرتی به قاره می شود.
 این سرمایه دار معروف جهان با انتقاد از سیاست واحد پولی یکسان برای اروپا افزود که «یورو» مشکلات برجا مانده بسیاری دارد و نباید گذاشت که اتحادیه اروپا را نابود کند.

منبع:جهان نیوز

برچسب ها:
ارسال نظر: