X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 09 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 83
تاریخ ثبت : شنبه, 09 تیر,1397 | 01:20 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 09 تیر,1397 | 01:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 09 تیر,1397 | 01:20 ب.ظ

سیل و بیشتر شدن مشکلات برای آوارگان روهینگیایی

  • سیل و بیشتر شدن مشکلات برای آوارگان روهینگیایی
اوارگان روهینگیایی

با فرا رسیدن فصل بارش های موسمی در مناطق ساحلی در بنگلادش، اوارگان روهینگیا با مشکلات جدیدی مواجه شده اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشربارش باران  سبب فرو ریختن اردوگاه ها و قطع ارتباط با دیگر مناطق شده است.
بارش شدید باران سبب جاری شدن سیل شدید در اطراف کاگزس بازار -اردوگاه پناهجویان روهینگیا در بنگلادش- شده است و این موضوع سبب شد دسترسی به چندین جاده به طور کامل قطع شود. در نتیجه، پنجاه پناه جوی  روهینگیا باید ساعت ها پیاده روی کنند تا بتوانند غذا و دیگر مایحتاج ضروری برای زندگی به دست آورند.
رمضان بگوم یکی از پناه جویان روهینگیا مدتی بیمار بود اما از زمانی که ارتباط اردوگاه او با جاده اصلی قطع شده است دسترسی به پزشک تقریبا برایش غیر ممکن شده است. زمانی که درد او غیر قابل تحمل شد، او از پسرش خواست تا او را به بیمارستان منتقل کند.
رمضان گفت: "ما با دشواری ها و مشکلت زیادی مواجه ایم و هیچ مسیری برای راه رفتن هم وجود ندارد. تحمل شرایط برایمان بسیار دشوار شده است. اگر بیمار شویم به جاده ها دسترسی نداریم تا بتوانیم به موقع تحت درمان قراربگیریم. ما نمیتوانیم  به اقلام ضروری برای زندگی دسترسی داشته باشیم زیرا جاده ای وجود ندارد."
بر اساس گزارش نهادهای امداد رسان،بیش از دویست هزار هزار پناه جوی روهینگیا -که بیشتر آنها کودک هستند-در حال حاضر با خطرات ناشی از سیل ورانش زمین مواجه اند.
اکثر خانواده ها در پناهگاه های موقت روی تپه هایی زندگی می کنند که فاقد درخت، سنگ یا درختچه هایی است که می توانند زمین شنی را نگهدارند. حدود بیست و پنج هزار خانواده به شدت درمعرض خطر  قرار دارند و به طور دائمی در شرایط ترس و نگرانی ناشی از شسته شدن زمین ها به سبب باران زندگی می کنند.                                                                                                       
منبع:خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: