X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 61
تاریخ ثبت : یکشنبه, 24 تیر,1397 | 01:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 24 تیر,1397 | 01:06 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 24 تیر,1397 | 01:06 ب.ظ

هشدار سخنگوی آنروا درباره وضعیت غزه و تبدیل آن به یک زندان بزرگ

  • هشدار سخنگوی آنروا درباره وضعیت غزه و تبدیل آن به یک زندان بزرگ
وخامت اوضاع در فلسطین

یک ­سخنگوی آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت غزه یک زندان بزرگ است که هیچ رویا و ثباتی در آن وجود ندارد و مردم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارونوت، عدنان ابوحسنه که برای آنروا در نوار غزه کار می کند روز شنبه در گفتگو با این روزنامه گفت مشکل اساسی مردم نوار غزه این است که "آنها چیزی برای از دست دادن ندارند" و این در حالی است که مردم غزه اقتصادی در هم شکسته دارند که در ماههای اخیر به کانون توجه بین المللی تبدیل شده است. 

عدنان ابوحسنه که مشاور رسانه ای آنروا است در این مصاحبه گفت :" حماس، مقامات فلسطینی و مردم عادی غزه خواهان جنگ نیستند. خرابی های ناشی از جنگ سال 2014 (عملیات تیغه حفاظتی) هنوز بازسازی نشده است، اما مشکل اصلی در غزه این است که مردم چیزی برای از دست دادن ندارند."

وی با فهرست کردن مشکلات اصلی مردم نوار غزه افزود :"هیچ فردایی در غزه وجود ندارد، غزه یک زندان بزرگ است، هیچ رویایی وجود ندارد، هیچ ثباتی نیست. دو میلیون نفر ، 50 درصد از جمعیت بیکارند و بخش خصوصی از کار افتاده است.

"آنروا، که قدیمی ترین و بزرگترین برنامه امداد سازمان ملل در خاورمیانه است، به میلیون ها فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، نوار غزه ، اردن، سوریه و لبنان خدمات بهداشتی، آموزشی و اجتماعی می رساند. 

این سخنگوی آنروا درباره کاهش کمک های مالی سالانه به این نهاد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر آن تحمیل کرده است، گفت :"ما هر سال 360 میلیون دلار کمک دریافت می کردیم. امسال ما فقط 60 میلیون دلار دریافت کرده ایم. بخش اعظم این پول خرج مواد غذایی می شود که ما برای یک میلیون نفر از مردم غزه در اینجا هر سه ماه فراهم می کنیم. منظور من مواد غذایی اولیه مانند روغن زیتون، نان، و چیزهایی مانند آن است."

وی با ابراز نگرانی افزود :"ما هیچ پولی برای تداوم بخشیدن به این کمک غذایی به مردم اینجا نداریم و نمی دانیم چه خواهد شد. من فکر می کنم وضع آنروا مثل شش ماه قبل نیست. اوضاع بدتر شده است. ما بزرگترین نهاد و عملا تنها نهاد در غزه هستیم که کمک های غذایی، دارویی و آموزشی به مردم می رسانیم."

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: