X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 99
تاریخ ثبت : دوشنبه, 22 مرداد,1397 | 11:25 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 مرداد,1397 | 11:25 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 مرداد,1397 | 11:25 ق.ظ

میانمار خواستار توقف کمک بنگلادش به روهینگیایی ها شد

  • میانمار خواستار توقف کمک بنگلادش به روهینگیایی ها شد
میانمار

یک مقام بلندپایه میانماری از بنگلادش خواست کمک های بشردوستانه را به 6000 نفر از مسلمانان آواره روهینگیا متوقف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه بنگلادش اعلام کرد میانمار از بنگلادش خواسته است کمک بشردوستانه به 6000 روهینگیایی را که در مرز بین دو کشور گرفتار شده اند, متوقف کند.سال گذشته در پی موج خشونت علیه مسلمان روهینگیایی ها ناچار شدند به بنگلادش بگریزند.

این گروه از روهینگیایی ها که از آزار و اذیت های ارتش میانمار گریخته بودند, اجازه ورود به بنگلادش را کسب نکردند و پس از ممانعت بنگلادش, در مکانی در مرز بین این دو کشور که " منطقه مورد مناقشه (سرزمین بی صاحب) " نام دارد, گرفتار آمدند و اقامت کردند.

وزارت امور خارجه بنگلادش اعلام کرد در گفتگوهایی که در پایتخت میانمار صورت گرفت, یک مقام بلندپایه میانماری از بنگلادش خواست کمک های بشردوستانه را که این 6000 نفر وابسته به آن هستند, متوقف کند. یک وزیر میانماری پیشتر هنگام بازدید از این منطقه به روهینگیایی ها هشدار داده بود چنانچه با پیشنهاد میانمار برای بازگشت به کشور خود موافقت نکنند، برای آنها " پیامدهایی " خواهد داشت. 

اما سخنگوی گروهی که در مرز گرفتار شده اند گفت فشارهای اخیر دولت برای آنکه منطقه مورد مناقشه تخلیه شود, سبب پیچیده تر شدن بیشتر اوضاع شده است. 

وی افزود ما نمی توانیم با اطمینان بگوئیم آیا میانمار به طور مداوم کمک بشردوستانه در اختیار ما قرار می دهد یا خیر. اگر بنگلادش کمک به ما را متوقف کند, با مشکل بزرگی مواجه می شویم.

"میانمار متعهد شده است روهینگیایی هایی را که می خواهند بازگردند, بپذیرد اما روهینگیایی ها به علت نبود تضمین های کافی درباره امنیت خود از این امر امتناع می کنند.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: