X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 59
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 مرداد,1397 | 01:10 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 24 مرداد,1397 | 01:10 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 مرداد,1397 | 01:10 ب.ظ

کمپین حقوق بشری ها برای اخراج عربستان از سازمان ملل راه اندازی شد

  • کمپین حقوق بشری ها برای اخراج عربستان از سازمان ملل راه اندازی شد
محمد بن سلمان

فعالان حقوق بشر با ارایه عریضه ای به اعضای سازمان ملل خواستار اخراج و طرد عربستان از شورای حقوق بشر این سازمان و اعمال تحریم بر آن شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در پی تشدید بحران بین اتاوا – ریاض، فعالان حقوقی با برپایی کمپینی خواستار اخراج و طرد عربستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل و اعمال تحریم بر آن شدند.

 این فعالان با ارایه عریضه ای به کشورهای عضو سازمان ملل، حمایت خود را از کانادا اعلام کردند و خواستار آزادی فعالان حقوق بشر عربستان شدند.

 این فعالان خواستار طرد سریع عربستان از شورای حقوق بشر و بررسی امکان اعمال تحریم بر این کشور شدند، زیرا عربستان احترام به حقوق بشر را آغاز نکرده است.

 درخواست کنندگان در این عریضه اعلام کردند: بیشتر کشورهای جهان از دمکراسی برخوردارند و به حقوق بشر احترام می گذارند، اما کشورهایی مانند عربستان تلاش می کنند ما را از قانون، حقوق و دمکراسی محروم کنند و تاریکی  را تحمیل کنند.

 امضاء کنندگان این عریضه اعلام کردند: عربستان به رجم زنان تا مرگ و اجرای حکم شلاق در حق فعالان مسالمت آمیز اجازه می دهند و اخیرا نیز به همراه متحدانش یک اتوبوس مدرسه را در یمن بمباران کردند که به کشته شدن شماری از کودکان انجامیده است.

 این فعالان اعلام کردند: هنگامی که کانادا از بازداشت فعالان زن در عربستان انتقاد کرد، دولت عربستان انقلاب کرد و تدابیر غیر توجیهی را ضد کانادا اتخاذ کرد و این امر تاکیدی آشکار بر سیاست قلدرمآبانه عربستان ضد منتقدانشان است.

 درخواست کنندگان در این عریضه تاکید کردند که عربستان می خواهد با تشدید بحران با کاناد، پیام تهدید آشکاری به کشورهایی که به حقوق بشر و ارزش های انسانی مشترک احترام می گذارند، ارسال کند، به همین دلیل این نیاز وجود دارد تا امروز همه کشورهای جهان دمکرات در پشت کانادا قرار گیرند.

 در این عریضه آمده است که زمان آن رسیده است که نقض مداوم حقوق بشر از سوی عربستان را متوقف کنیم و دولت ها را برای ایستادن در کنار کانادا تشویق کنیم.

 این فعالان اعلام کردند که عربستان  تنها عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل نیست، بلکه رئیس کمیته وضعیت زنان در سازمان ملل است و این درحالی است که زن در عربستان تقریبا از هیچ حقوقی برخوردار نیست و فعالان زن مستبدانه بازداشت می شودند و زمان آن رسیده است تا دولت هایمان از حقوق بشر دفاع کنند و در این کمپین که از کشورهای جهان خواسته می شود تا نسبت به سرکوب در عربستان سکوت نکنند، شرکت کنند.
 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: