X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 108
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 07 شهریور,1397 | 11:45 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 07 شهریور,1397 | 11:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 07 شهریور,1397 | 11:45 ق.ظ

وقتی هیلی برای مسلمانان میانمار دلسوزی می کند

  • وقتی هیلی برای مسلمانان میانمار دلسوزی می کند
نیکی هیلی

نیکی هیلی گفت: عاملان خشونت های غیر قابل توصیف در میانمار نظامیان و نیروهای امنیتی این کشور هستند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، نیکی هیلی گفت: عاملان خشونت های غیر قابل توصیف در میانمار نظامیان و نیروهای امنیتی این کشور هستند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از رویترز، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان درباره کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار تاکید کرد عاملان خشونت های غیر قابل توصیف در میانمار نظامیان و نیروهای امنیتی این کشور هستند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

مردم روهینگیا صدای چندانی که از حقوق آنان دفاع کند، در اختیار ندارند
نیکی هیلی ضمن تقدیر از مقامات سازمان ملل به خاطر گزارشی که درباره مسلمانان روهینگیا تهیه کرده بودند، گفت مردم روهینگیا صدای چندانی که از حقوق آنان دفاع کند، در اختیار ندارند. 
وی گفت یک سال پیش در چنین روزهایی، خشونتی وصف نشدنی در میانمار به اوج خود رسیده بود. پویشی بی رحمانه برای پاکسازی قومی در جریان بود که نتیجه آن آوارگی بیش از هفتصد هزار روهینگیا بود که در ارودگاه های بنگلادش در تبعید سر در آوردند.

هیلی افزود: ما گزارشی رسمی از آنچه که این آوارگان شاهدش بودند و رنجی را که پیش از بیرون رانده شدن از خانه هایشان متحمل شدند، در اختیار داریم. نتیجه با گزارشی که تیم حقیقت یاب سازمان ملل درباره میانمار منتشر کرده است، همخوانی دارد. جهانیان دیگر نمی توانند حقایق تلخی را که در میانمار جریان دارد، تاب بیاورند. من باید به هر کسی که می شنود هشدار بدهم، جزئیات جنایاتی که روهینگیائی ها در میانمارر متحمل شدند تهوع آور است. شنیدن آنها نیز دشوار و بیان آنها به مراتب دشوارتر است.

حقایق مرتبط با پاکسازی قومی روهینگیاها باید بیان و شنیده شوند

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت  حقایق مرتبط با پاکسازی قومی روهینگیاها باید بیان و شنیده شوند.  حتی برای کسانی از ما که گمان می کنند از آنچه که در میانمار روی می دهد اطلاع دارند. این گزارش براساس مصاحبه با هزار و بیست و چهار آواره روهینگیا در اردوگاه ها تهیه شده است. این مصاحبه ها را تیم هایی از بازرسان باسابقه بین المللی انجام داده اند، افراد مصاحبه شده نیز به صورت تصادفی انتخاب شده اند. به صورت خلاصه، شیوه شناسی این تحقیق کاملا محکم و مستدل و نتیجه گیری آن نیز تکان دهند است.

روایاتی از بی رحمی های باور نکردنی وجود دارد
هیلی در ادامه افزود: بسیاری از روهینگیاها شاهد خشونت علیه منازل خود یا خانواده شان یا هر دو بودند. هشتاد و دو درصد از آوارگان شاهد کشتارها بودند، هشتاد و دو درصد شاهد تخریب خانه و روستاهایشان بودند. شصت و هفت درصد شاهد ربایش، بازداشت یا زندانی شدن دیگر روهینگیاها بودند. شصت و چهار درصد شاهد بودند که اعضای خانواده یا دیگر روهینگیاها زخمی شده اند. و نیمی از آوارگان یعنی پنجاه و یک درصد از آنان گفتند شاهد خشونت جنسی بودند. چهل و پنج درصد به صورت خاص شاهد تجاوز بودند و در پس این آمار، روایاتی از بی رحمی های باور نکردنی وجود دارد. برخی از این عوامل، از تاکتیک هایی استفاده کرده اند که به کشتار گسترده منجر می شود، برای نمونه محبوس کردن مردم در خانه ها و آتش زدن آن؛ محاصره کردن یک روستا پیش از تیراندازی به سوی جمعیت یا غرق کردن کشتی هایی که صدها نفر روهینگیا در آن قرار داشتند. مردان، زنان و کودکان روهینگیا قطع عضو یا زنده زنده سوانده شدند.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: