X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 10 آبان 1399
تعداد بازدید خبر : 52
تاریخ ثبت : شنبه, 10 آبان,1399 | 05:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 10 آبان,1399 | 05:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 آبان,1399 | 08:00 ب.ظ

مکرون: کاریکاتورها پروژه دولتی نیست!

  • مکرون: کاریکاتورها پروژه دولتی نیست!

رییس جمهور فرانسه در سخنانی تازه مدعی شدکه انتشار کاریکاتورها در فرانسه یک پروژه دولتی نیست و از سوی رسانه های آزاد انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه  که اخیرا اظهارات توهین آمیز و اسلام ستیزانه وی موج گسترده انتقاد و محکومیت را در جهان اسلام به همراه داشت، در مصاحبه ای با شبکه الجزیره گفت: احساسات مسلمانان نسبت به انتشار کاریکاتورها را درک می کند.

به ادعای مکرون، انتشار کاریکاتورها طرحی دولتی نیست بلکه از سوی رسانه های آزاد و مستقلی انجام می شود که ارتباطی با دولت فرانسه ندارند.

رییس جمهور فرانسه افزود: من فکر می کنم که واکنش ها، به دلیل دروغ ها و تحریف های کلامی بود که مردم فکر کردند من این کاریکاتورها را تایید کرده ام.

این اظهارات و ادعاهای رییس جمهور فرانسه در حالی مطرح می شود که در پی انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم (ص) از سوی نشریه «شارلی ابدو» و بازنشر آنها، مکرون مدعی شد که این اقدام آزادی بیان است. حمایت مکرون از توهین رسانه های فرانسه علیه اسلام و رسول اکرم (ص) با واکنش های گسترده ای در جهان اسلام مواجه شد و علاوه بر تظاهرات، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی نیز به راه افتاد.

برچسب ها:
ارسال نظر: