X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 آبان 1399
مشاور نخست وزیر دولت یمن:
تعداد بازدید خبر : 104
تاریخ ثبت : یکشنبه, 25 آبان,1399 | 02:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 25 آبان,1399 | 02:24 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 25 آبان,1399 | 02:46 ب.ظ

شرکت‌های غربی سلاح‌هایشان را در یمن آزمایش کردند

  • شرکت‌های غربی سلاح‌هایشان را در یمن آزمایش کردند

مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن پرده از این موضوع برداشت که ۱۷ کشور عربی و ۶۸ کشور اروپایی در تجاوز به کشورش مشارکت داشتند و بزرگترین شرکت‌های اسلحه سازی در آمریکا و انگلیس سلاح‌هایشان را در یمن آزمایش کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، «حمید عبدالقادر عنتر» مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با اسلام تایمز، اظهار داشت: جنگ علیه یمن هیچ افقی ندارد، ۱۷ کشور عربی و ۶۸ کشور اروپایی این جنگ را از واشنگتن شروع کردند که در پشت آنها شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

«حمید عبدالقادر عنتر» نویسنده یمنی و تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک و مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: نیروهای هوایی وابسته به ائتلاف جهانی متجاوز طی شش سال یک میلیون پرواز داشت، شرکت‌های سازنده سلاح در آمریکا و انگلیس و در همه جای دنیا در یمن سلاح‌هایشان را به بوته آزمایش گذاشتند. در این جنگ سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، کُشنده، ویرانگر بر سر غیر نظامیان ریخته شد و زیرساخت‌ها را از بین بردن و منازل مردم را بر سرشان منهدم کرد.

وی در ادامه افزود: این سلاح‌های به کار گرفته شده بمب‌های فسفری، خوشه‌ای، ناپالم و بمب‌های خلأ، میکروبی، بیلوژیکی، شیمیایی بودند و از گازهای استفاده شده علیه مردم بیگناه یمن می‌توان به گاز اعصاب، خردل نام برد. اما درمورد اینکه چه گروه‌هایی در این جنگ مشارکت داشتند، باید گفت: گروه تروریستی داعش، القاعده، بلک واتر و همه تروریست‌ها، مجرمین و همه سرازیر شده‌ها از همه جای دنیا در این جنگ شرکت کردند.

این نویسنده یمنی که مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی نیز به شمار می‌آید، در ادمه تصریح کرد: فاکتور هزینه‌های جنگ را خزانه‌های عربستان و امارات و درکنار آنها برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) که در این جنگ مشارکت کرده‌اند، پرداخت می‌کنند. اینان علیه یمن جنگ نظامی، اقتصادی، روانی به راه انداخته‌اند و عربستان مواضع همه رژیم‌های عربی، موضع اتحادیه عرب، الازهر، شورای امنیت، همه سازمان‌های مدعی حقوق بشر، همه رسانه‌ها را خریده است. حتی نویسندگان در فضای مجازی و ارتباط جمعی مانند فیس بوک و توئیتر با پول‌های نجس برای چشم پوشی از جنایت‌ها و تجاوزاتی که ائتلاف متجاوز در حق غیر نظامیان، زنان، کودکان و سالخورده های یمنی مرتکب شده‌اند، خریداری شده‌اند.

«حمید عبدالقادر عنتر» در ادامه تصریح کرد: محاصره کامل دریایی، هوایی و زمینی در سایه سکوت حقیرانه صد در صد بین‌المللی از سوی  جهان، جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد، همه و همه با هدف بازگرداندن «منصور هادی» فراری به قدرت که دوران قانونی حکومتش پیش از حمله جهانی به یمن به پایان رسیده بود، به وقوع پیوسته است.

این نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک تاکید کرد: در مقابل هم ائتلاف متجاوز نتوانست اهدافش را محقق کند و «منصور هادی» فراری را به قدرت بازگرداند؛ اقدام به از بین بردن زیرساخت‌ها و هدف قرار دادن غیر نظامیان کرد و همچنین حقوق کارمندان دولت را پرداخت ننمود و خانه‌ها را بر سر ساکنانشان ویران نمود، همه این اقدامات جنایتکارانه به واسطه سازمان‌های بین‌المللی مستند شده است و با وجود گذشت زمان هرگز از بین نمی‌رود، و عوامل و فرماندهان این جنگ در برابر دادگاه بین‌المللی محاکمه خواهند شد.

«حمید عبدالقادر» در ادامه این سوال را مطرح نمود: « آیا زمان آن فرا نرسیده است که ملت‌ها و آزادگان جهان به ویژه در کشورهای محور مقاومت با همه اقلیت‌ها در آمریکا، اروپا و آسیا برای انقلاب علیه ائتلاف بین‌المللی و تحت فشار قرار دادن سازمان ملل متحد و شورای امنیت دست به اقدامی بزنند و تصمیمی الزام آور در خصوص توقف این تجاوز اتخاذ نمایند و جنایت‌های فرماندهان جنگ را به دادگاه بین‌المللی جنایی به منظور محاکمه جنایتکاران جنگی روانه و منعکس سازند؟ و آیا زمان آن فرا نرسیده است که ملت‌ها از این سکوت حقیرانه خارج شوند و علیه این کشورهای متجاوز انقلاب کنند؟ قدیمی‌ترین تمدن در زمین، یمن است و این تمدن و تاریخ در سایه سکوت خوار و حقیر همه ملت‌ها و جامعه بین‌الملل و جهان در معرض حمله ظالمانه، وحشیانه و صلیبی و صهیونیستی قرار گرفته است و قاطعانه می‌گوییم که ائتلاف متجاوز به یمن نمی‌تواند ملت یمن را به زانو در آورد چراکه این ملت، صاحب تمدن و صاحب عزت و کرامت است و ظلم و بی‌عدالتی و تسلیم شدن را قبول نمی‌کند، ما ملت یمن صلح را می‌پذیریم اما تسلیم شدن را هرگز و شعارمان این است که یا پیروز می‌شویم یا در انقلاب یمن که ادامه انقلاب کربلای مقدس است به شهادت می‌رسیم و خون بر شمشیر پیروز است.»

این فعال رسانه‌ای یمنی در ادامه با اشاره به تظاهرات مردم یمن در ابراز مخالفت با خطر حضور امارات و رژیم اسرائیل - البته با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و سردادن شعارهایی علیه این رژیم همراه بود- که بیانگر وحدت صف جنوبی‌ها علیه عادی سازی روابط با اسرائیل به شمار می‌آید، درباره اینکه چرا امارات به این جزیره چشم طمع دوخته است و چرا سربازان صهیونیستی در سقطری حضور دارند، گفت: این بخشی از توطئه‌های بین‌المللی ائتلاف متجاوز برای مسلط شدن بر جزایر و سواحل از جمله جزیره سقطری است که متجاوزان به این کشور به ویژه امارات و رژیم صهیونیستی بر آن مسلط شده‌اند و الآن حقیقت این جنگ برای همه جهان مشخص شده است که برای بازگرداندن مشروعیت «منصور هادی» فراری نیست بلکه هدف سیطره بر جزیره‌ها و سواحل است و کشورهای متجاوز از مزدوران دولت هتل‌ها(منصور هادی) برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری شان استفاده کردند.

این نویسنده مسائل سیاسی و استراتژیک یمنی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره زندان‌های امارات در جنوب و محبوس کردن فعالان جنوبی در زندان‌های امارات چیست و چه اطلاعاتی در این زمینه دارند، تصریح کرد: در مناطقی که تحت سیطره شبه نظامیان کشورهای اشغالگر عربستان و امارات قرار دارند، اقدامات تجاوزکارانه و سرکوب و زندان‌های مخفی وجود دارند که فعالان، نویسندگان، متفکران و آزادگانی که در خط مقاومت ضد حضور این شبه نظامیان سعودی و اماراتی قرار دارند، در آن محبوسند.

وی افزود: میلیون‌ها تن از مردم یمن برای شرکت در مراسم میلاد حضرت محمد صلی الله و علیه و آله شرکت کردند این میلیون‌ها که به خیابان‌ها آمدند این پیام را به جهان رساندند که  این جمعیت قانونی است و ملت یمن همان مالک قدرت و منبع آن است و همچنین این  میلیون‌ها تن از مردم یمن به جهانیان پیام ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزان جهانی با فرماندهی مستکبران را رساندند، یمن پیروز خواهد شد و دشمنان شکست خواهند خورد، چراکه انقلاب یمن امتداد انقلاب کربلای معلی است و خون بر شمشیر پیروز خواهد شد.

برچسب ها:
ارسال نظر: