X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 62
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 14 شهریور,1397 | 12:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 14 شهریور,1397 | 12:46 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 14 شهریور,1397 | 12:46 ب.ظ

هدف از پیوست فرهنگی ایجاد بارقه امید در مردم است

  • هدف از پیوست فرهنگی ایجاد بارقه امید در مردم است
حجت الاسلام هادی صادقی

حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: هدف از پیوست فرهنگی تقویت بارقه امید در مردم و حرکت امور جاری کشور به سمت خدا، پیامبر و اهل بیت (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه، معاون فرهنگی قوه قضاییه در دومین نشست پیوست نگاری فرهنگی که با حضور ۵۰ نفر از مدیران ارشد دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه در سالن همایش‌های دیوان عدالت اداری برگزار شد، اظهار داشت: با شناخت درست امام، ولی خویش و درنظر گرفتن حضور خداوند در امور و همچنین با اعتقاد بر اینکه هر کاری حساب و کتابی دارد، در امور اداری و جاری کشور می‌توان به موفقیت‌های بسیار با ارزشی دست پیدا کرد.

وی افزود: هر مسئولی باید با در نظر گرفتن وجدان کاری با مخاطبان خود رفتار کند و در نتیجه باید در نظر داشت که آیا مسیری را که در حرکت هستیم، مسیر پیامبر خدا و اهل بیت (ع) هست یا خیر؟ چرا که اثرگذاری فرهنگی آن به مراتب با ارزش‌تر و بااهمیت‌تر در نزد مردم و افراد جامعه خواهد بود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به پیوست فرهنگی در حوزه آموزش کادرهای اداری اظهار داشت: باید در امور آموزشی با حاضر و ناظر بودن خدا، کرامت انسان‌ها را حفظ کرد و وجدان آنان را در برابر هرگونه زشتی و گمراهی آگاه ساخت و با اینگونه روش می‌توان تاثیر فزاینده‌ای در تصویب و یا تصمیمات قانونی اعمال کرد.

وی گفت: پیوست فرهنگی در اصل تقویت اعتقادات فرهنگی و باورهای اسلامی است و از جهتی جلوی برخی بی اعتمادی‌ها و بد اخلاقی‌ها را که در جامعه امروز ما دیده می‌شود خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در ادامه افزود: از طریق پیوست نگاری فرهنگی می‌توان آثار مخرب زندان را بر روی زندانی زدود و افراد خاطی را متنبه کرد و از این طریق جلوی فروپاشی کانون خانواده‌ها را گرفت.

ی افزود: در نظام اداری باید از سیستم خودکنترلی و نظارت درونی که مکمل نظارت بیرونی است بهره برد و در تصمیمات اداری ضمن تقویت اعتقادات نسبت به خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در دل مردم ایجاد امید کرد و آنان را به آینده روشن نوید داد.

معان فرهنگی قوه قضاییه بهترین روش برای سنجش کارها را بهره برداری از آیات و روایات در تمامی ابعاد زندگی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برشمرد و گفت: تصمیم گیری‌ها و فرآیندها باید از این مسیر بگذرد تا اثرگذاری اعمال ما سنجیده شود.

برچسب ها:
ارسال نظر: