X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 84
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 20 شهریور,1397 | 04:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 20 شهریور,1397 | 04:18 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 20 شهریور,1397 | 04:18 ب.ظ

۱۷ سال جنایت در افغانستان

  • ۱۷ سال جنایت در افغانستان
11سپتامبر

از سال 2006 تاکنون در افغانستان بیش از 30 هزار غیر نظامی در این کشور جان خود را از دست داده اند.همچنین در سالگرد این حادثه کتابی جدید در نیویورک از ارتباط میان سازمان اطلاعات مرکزی (جاسوسی) آمریکا «سی آی ای» و سازمان اطلاعاتی عربستان با هدف مخفی نگه داشتن اطلاعاتی، خبر داده است که اگر فاش می‌شد می‌توانست حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک را بی نتیجه بگذارد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، با حضور نظامیان آمریکا در افغانستان روزبروز ناامنی های این کشور افزایش پیدا کرده است.پس از حادثه ساختگی 11 سپتامبر از سوی آمریکایی ها ، دولتمردان این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم به این کشور هجوم نظامی آوردند و آنچه که پس از سالها نصیب این مردم شده است درد، رنج و مرگ کودکان و زنان و غیرنظامیان این کشور است. آنها نه تنها امنیت را در این کشور جنگ زده برقرار کردند بلکه امارها نشان می دهد پس از 17 سال تا این لحظه 30 هزار غیر نظامی جان خود را از دست داده اند و این کشتار همچنان به بهانه مذاکرات صلح به بهانه مبارزه با تروریسم به بهانه مبارزه با داعش، ادامه دارد.

در همین حال که به بررسی اوضاع افغانتسان پس از یازده سپتامبر پرداخته شده است، کتابی جدید منتشر شده است که زوایای پنهان این حادثه شوم را فاش می کند. اینکه چرا افغانستان 17 سال تاوان یک جنایت کثیف را داد هنوز در هاله ای از ابهام است اما ابعاد جدیدی که در سالگرد این حادثه منتشر شده است نشان می دهد که عربستان با همکاری آمریکا از این حمله اطلاع داشته اند و آن را مخفی کرده اند.

دفتر خبرگزاری صدا و سیمای کشورمان در کابل به مناسبت سالگرد 11 سپتامبر گزارشی در اینباره تهیه کرده است که از نظر می گذرانید و پس از آن گزارش افشای این حادثه ساختگی شوم ....

همکاری آمریکا و عربستان در مخفی کردن حملات 11 سپتامبر

سازمان سیا از حضور دو تن از عوامل اجرایی حملات یازدهم سپتامبر، در آمریکا آگاه بود، اما به عمد پلیس فدرال (اف بی آی) را از این موضوع آگاه نکرد.

به گزارش  صداوسیما، کتابی جدید در نیویورک از ارتباط میان سازمان اطلاعات مرکزی (جاسوسی) آمریکا «سی آی ای» و سازمان اطلاعاتی عربستان با هدف مخفی نگه داشتن اطلاعاتی، خبر داده است که اگر فاش می‌شد می‌توانست حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک را بی نتیجه بگذارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، این کتاب اثر جان دافی و رای نووسلسکی (Ray Nowosielski - John Duffy) دو روزنامه نگار آمریکایی و درباره تحقیقات گسترده در خصوص احتمال همدستی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی ای، و عربستان جهت مخفی نگهداشتن اطلاعاتی است که اگر فاش می‌شد امکان ناکام ماندن حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا بعید نبود.

مراد هاشم خبرنگار الجزیره در گزارشی از نیویورک اعلام کرد، همزمان با هفدهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر در آمریکا و دومین سالگرد تصویب قانون محاکمه حامیان تروریسم معروف به قانون جاستا، از کتابی با عنوان THE WACHDOGS DIDN,T BARK (سگ‌های نگهبان پارس نکردند) رونمایی شد.

این کتاب نتیجه ده سال تحقیق دو روزنامه نگار است که در آن فاش شده است برخی از چهره‌های اطلاعات مرکزی آمریکا از حضور خالد المهذار و نواف الحازمی، دو تن از عوامل اجرایی حملات یازدهم سپتامبر، در آمریکا آگاه بودند، اما به نظر می‌رسد به عمد کاخ سفید و پلیس فدرال (اف بی آی) را از این موضوع آگاه نکردند، حتی سال‌ها پس از حملات یازدهم سپتامبر نیز این اطلاعات را از این مراکز مخفی نگه داشتند.


عبدالحمید صیام روزنامه نگار عرب درباره این کتاب می‌گوید: «این کتاب بسیار مهم است، کتاب مذکور از مجموعه کتاب‌هایی به شمار می‌آید که در پی پاسخ دادن به خلاء‌ها و سئوالات مهمی هستند که در پی نقل قول رسمی از حادثه یازدهم سپتامبر به ذهن‌ها متبادر شد، زیرا نقل قول رسمی از آن حادثه نتوانست به بسیاری از سئوالات پاسخ دهد. البته کتاب‌های زیادی در این زمینه منتشر شد که هر کدام بر بخشی از حادثه تمرکز کردند، اما کتاب سگ‌های نگهبان پارس نکردند بر روابط عربستان و آمریکا متمرکز شد که تاکنون مخفی مانده یا سعی شده است مخفی بماند.»


گزارشگر العالم ادامه داد، بر خلاف آنچه در گزارش کمیته تحقیق حملات یازدهم سپتامبر آمده و تاکید شده است، دلیلی وجود ندارد تا ثابت کند نظام سعودی با این حملات در ارتباط بوده است، در کتاب مذکور در این زمینه اطلاعاتی ارائه می‌شود که برخی از آن‌ها پس از ارائه گزارش کمیته تحقیق به دست آمده است.

از جمله این اطلاعات حضور برخی از افراد در نظام سعودی است که به نوعی با گروه القاعده همراه بودند، ضمن اینکه از دست داشتن احتمالی فردی در حمایت از المهذار و الحازمی سخن به میان می‌آید که آن فرد در کنسولگری عربستان در کالیفرنیا مشغول به کار بود ضمن اینکه سازمان اطلاعات عربستان نیز از ارتباط الحازمی و المهذار با القاعده و همچنین حضور آنان در آمریکا آگاهی داشت.

زید جیلانی از هیئت تحریریه پایگاه اینترسپت در آمریکا می‌گوید: «از زمان وقوع حملات یازدهم سپتامبر، نظام سعودی در زمینه اطلاعاتی که از دو شهروند این کشور که در حملات یازدهم سپتامبر حضور داشتند در اختیار داشت، با ما به صورت کاملا شفاف همکاری نکرد. در این زمینه نکاتی که از برخی صفحات سری گزارش کمیته تحقیق حوادث یازدهم سپتامبر منتشر شد آشکار می‌سازد میان حامیان عوامل هجوم، برخی از چهره‌های حاضر در سفارتخانه عربستان و همچنین برخی چهره‌های حاضر در خاندان حاکم بر این کشور ارتباطاتی وجود داشت.»

در گزارش الجزیره تاکید شد، المهذار و الحازمی، از دو سال قبل از حوادث پازدهم سپتامبر در آمریکا اقامت داشتند.

حملاتی که به نوشته کتاب «سگ‌های نگهبان پارس نکردند» امکان جلوگیری از آن‌ها با توجه به اطلاعاتی که عربستان و سی آی‌ای در اختیار داشتند وجود داشت.

این کتاب همچنین فاش می‌سازد، وکیل قربانیان حادثه تلاش کرد تا به اسنادی در این زمینه دست یابد و از آن اسناد در چارچوب قانون جاستا در پرونده شکایت از عربستان بهره ببرد. بر اساس قانون جاستا بدون مدرک و دلیل نمی‌توان برای محاکمه یک دولت بیگانه اقدام کرد.

با این حال برخی کارشناسان معتقدند حتی اگر این اسناد و دلایل به دست مقامات آمریکایی بیفتد از آن تنها به عنوان اهرمی برای فشار بر عربستان و امارات استفاده می‌کنند. دو کشوری که بسیاری از عوامل حوادث یازدهم سپتامبر از اتباع آن‌ها بودند.

برچسب ها:
ارسال نظر: