X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 دی 1399
سخنگوی قوه قضائیه:
تعداد بازدید خبر : 175
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 16 دی,1399 | 11:59 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 16 دی,1399 | 11:40 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 17 دی,1399 | 11:42 ق.ظ

اعلان قرمز ایران برای ترامپ و دیگر عاملان ترور شهید سلیمانی به اینترپل رسید

  • اعلان قرمز ایران برای ترامپ و دیگر عاملان ترور شهید سلیمانی به اینترپل رسید


 غلامحسین اسماعیلی گفت: برای آمران و عاملان ترور شهید سلمیانی با قید نقش آن‌ها در این جنایت، اعلان قرمز صادر شد و از طریق اینترپل به پلیس بین الملل اعلام گردید که این افراد تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب تهران هستند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در سی و هفتمین نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به آخرین پیگیری‌های حقوقی و قضایی پرونده ترور شهدای ترور سردار سلیمانی و فخری‌زاده، اظهار داشت: نیابت‌های قضایی به شش کشور که می‌تواستند در این حوزه اطلاعات مفیدی را در اختیار قوه قضاییه قرار دهند، ارسال شد و از برخی از کشورها پاسخ مناسبت و اسناد بسیار خوبی به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به شناسایی عناصر موثر در این حادثه تروریستی، گفت: حدود چهل و هشت نفر از مقامات مختلفی که در فرآیند این حادثه دخیل بودند، از رئیس جمهور جنایتکار آمریکا که عامل اصلی ترور بود و رسما هم بار مسئولیت را بر عهده گرفت تا فرماندهان و مقامات مختلف در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا و نیرو‌های مستقر در منطقه شناسایی شدند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: برای همه این افراد با قید نقش آن‌ها در این جنایت، اعلان قرمز صادر شد و از طریق اینترپل به پلیس بین الملل اعلام گردید که این افراد تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب تهران هستند. تحقیقات پرونده روند خوبی را طی کرده است، بخش‌های مختلف و به ویژه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی همکاری خوبی با مرجع قضایی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: این پرونده در دادسرا در شرف تکمیل است و به زودی کیفرخواست افرادی که در این جنایت نقش داشتند، صادر خواهد شد. در دادگاه هم ابلاغ صادر شده که شعبه ویژه‌ای با قاضی ویژه هم برای بُعد کیفری جنایت و هم بُعد حقوقی تعیین و آماده است که به محض صدور کیفرخواست به پرونده رسیدگی کند.

اسماعیلی گفت: علاوه بر آن در بُعد بین الملل، تعاملات خوبی بین دادسرای تهران و مراجع قضایی عراق انجام شد. مکررا تماس‌هایی توسط ریاست قوه قضاییه  جمهوری اسلامی با آقای فائق زیدان رئیس شورای قضایی کشور عراق انجام شد که آخرین تماس هفته گذشته صورت گرفت. جمهوری اسلامی در تعقیب و مجازات آمران و عاملان این جنایت، کاملا جدی  است و موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

 

ارسال نظر: