X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 09 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 122
تاریخ ثبت : شنبه, 09 اسفند,1399 | 10:20 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 09 اسفند,1399 | 10:02 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 09 اسفند,1399 | 11:16 ق.ظ

هشدار باچله به مقامات سعودی

  • هشدار باچله به مقامات سعودی

"میشل باچله" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد جمعه شب در بیانیه‌ای از عربستان خواست به آزادی بیان، تجمعات مسالمت‌آمیز احترام گذاشته و افرادی را آزاد کند که ظالمانه در این کشور زندانی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «میشل باچله» در سخنانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ،گفت: کسانی هستند که در عربستان به ناحق و ظالمانه زندانی هستند. از مقامات عربستان می‌خواهیم که چارچوب عمل قانونی برای حمایت از آزادی بیان و تجمعات مسالمت‌آمیز را فراهم کند.

باچله بی هیچ اشاره‌ای به اقدام دولت بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای صدور گزارش حساس اطلاعات آمریکا در مورد قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی نکرد  که اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه توسط نیروهای امنیتی عربستانی کشته شد.

«آوریل هینز» گزینه مدیریت اطلاعات ملی دولت رئیس جمهوری آمریکا گفت: جو بایدن متعهد شده است که پرونده تحقیقات ترور جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی که توسط عوامل حکومت عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کند.

خاشقچی روزنامه نگار ۵۹ ساله و منتقد هیات حاکمه سعودی، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۹۸) یک هفته پس از آن که از مقام‌های سعودی به خاطر سکوت در برابر اهانت‌های رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده بود، در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید.

وی پیش‌تر نیز در سلسله مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست آمریکا، از سیاست‌های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد مقامات سعودی با رسانه‌ها و فعالان مدنی به‌ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.

 

ارسال نظر: