X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 09 فروردین 1400
در دیدار مقامات عالی قضایی از بازداشتگاه اوین صورت گرفت:
تعداد بازدید خبر : 184
تاریخ ثبت : دوشنبه, 09 فروردین,1400 | 01:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 09 فروردین,1400 | 01:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 10 فروردین,1400 | 03:28 ب.ظ

مرخصی نوروزی ۴۵۰۰ زندانی در استان تهران

  • مرخصی نوروزی ۴۵۰۰ زندانی در استان تهران

در اولین روزهای ایام تعطیلات سال نو، معاون راهبردی قوه قضائیه، معاون بین‌الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و دادستان تهران طی دیدارهای جداگانه، وضعیت رفاهی و قضایی مددجویان بازداشتگاه اوین را بررسی نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سید حشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان تهران،گفت: هدف ما اصلاح و تربیت و ارایه راهکار‌های علمی جهت تکرار نشدن جرم و بازگشت سالم مددجویان به کانون خانواده و جامعه است.


وی تصریح کرد: بر این اساس و در اجرای برنامه تحولی قوه قضاییه و طرح پایش زندانیان، مقامات عالی قضایی و قضات به طور مستمر از زندان‌های استان بازدید می‌کنند تا ضمن بررسی وضعیت رفاهی و بهداشتی زندانیان، تا حد امکان تخفیفات قضایی قانونی در مورد افراد واجد شرایط اعمال شود و فردی بی جهت در زندان نماند.




 

حیات الغیب ادامه داد: طی اولین روز‌های ایام تعطیلات سال نو، سید محمد صاحبکار،معاون راهبردی قوه قضاییه، علی باقری‌کنی معاون بین‌الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و علی القاصی مهر، دادستان تهران طی دیدار‌های جداگانه، وضعیت رفاهی و قضایی مددجویان بازداشتگاه اوین را بررسی و دستورات لازم را برای حل مشکلات قضایی زندانیان صادر کردند. 


مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: روند حضور مقامات عالی قضایی و نیز قضات در زندان‌ها موجب آرامش زندانیان می‌شود و از سوی دیگر نگرانی خانواده‌ها نیز کاهش می‌یابد و همین امر موجب ارتقای امور اصلاحی و تربیتی در زندان شده، با انگیزه بهتری در کلاس‌های مختلف آموزشی مانند فرهنگی، اشتغال و حرفه آموزی حاضر می‌شوند.


وی افزود: طی دیدار‌های صورت گرفته در ایام پایانی سال گذشته و هفته اول تعطیلات سال نو، تا حد امکان احکام مرخصی یا آزادی مشروط صادر شده تا مددجویان این ایام را کنار خانواده سپری کنند و در این راستا، ۴۵۰۰ نفر از زندانیان استان از مرخصی نوروزی بهره‌مند شده و این ایام را همراه خانواده‌شان می‌گذرانند.
 

ارسال نظر: