X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 فروردین 1400
معاون کل وزیر بهداشت:
تعداد بازدید خبر : 405
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400 | 04:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400 | 04:36 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 فروردین,1400 | 11:01 ق.ظ

واکسن ایرانی کرونا تا اوایل خرداد در اختیار مردم قرار می‌گیرد

  • واکسن ایرانی کرونا تا اوایل خرداد در اختیار مردم قرار می‌گیرد


معاون کل وزیر بهداشت گفت: اولین واکسن ایرانی کرونا از ۴۰ روز دیگر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؛ واکسن دوم با تولید ماهانه هشت تا ۱۰ میلیون دوز از حدود ۷۰ روز دیگر در دسترس مردم قرار می‌گیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با اشاره به اینکه در ساخت 9 واکسن پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم که 4 واکسن در چند ماه آینده به بهره برداری و استفاده وسیع در کشور خواهد رسید، اظهار داشت: واکسن اول ما از 40 روز دیگر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؛ واکسن دوم که برمبنای ویروس ضعیف و کشته شده است با تعداد ماهانه 8 الی 10 میلیون دوز از حدود 70 روز دیگر در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین دو واکسن دیگر که با تکنولوژی متفاوتی ارائه خواهد شد 120 روز دیگر در دسترس خواهد بود. در همه این واکسن‌ها و انواع دیگری که تولید می‌کنیم می‌توانیم با کشور دوست، همکاری داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در ایران بعد از انقلاب به تولید داخلی روی آورده‌ایم، بیان کرد: اکنون با توجه به تحریم‌های موجود 98.3 درصد از داروی مصرفی کشور را از لحاظ عددی خودمان تولید می‌کنیم. تقریبا هیچ کشوری حتی کشورهای صادرکننده دارو هم این میزان تولید را نداشته و با کشورهای دیگر تبادل دارند. ما همچنین می‌توانیم به استارت آپهای دو کشور کمک کنیم و در این زمینه همکاری داشته باشیم.

 

ارسال نظر: