X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 14 مهر 1397
تعداد بازدید خبر : 88
تاریخ ثبت : شنبه, 14 مهر,1397 | 03:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 14 مهر,1397 | 03:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 14 مهر,1397 | 03:27 ب.ظ

اظهارات تحقیر آمیز ترامپ درباره عربستان و ناپدید شدن جمال خاشقچی

  • اظهارات تحقیر آمیز ترامپ درباره عربستان و ناپدید شدن جمال خاشقچی
اظهارات تحقیر امیز ترامپ

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی به اظهارات تحقیر آمیز دونالد ترامپ درباره عربستان سعودی و نیز ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی پرداخته و نوشت که سخنان تحقیرآمیز ترامپ درباره عدم ثبات در عربستان با ناپدید شدن «جمال خاشقچی» اهمیت بیشتری پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی به اظهارات تحقیر آمیز دونالد ترامپ درباره عربستان سعودی و نیز ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی پرداخته و نوشت که سخنان تحقیرآمیز ترامپ درباره عدم ثبات در عربستان با ناپدید شدن «جمال خاشقچی» اهمیت بیشتری پیدا کرد.

ایندیپندنت درباره نقاط ضعف عربستان سعودی می‌نویسد: نقاط ضعف و قدرت عربستان سعودی پیش از این در موارد بسیاری مورد بحث قرار گرفته است، اما ضعف عربستان سعودی پس از ۲ اتفاق کاملا متفاوت در هفته گذشته هیچگاه تا این اندازه آشکار نشده بود.

این گزارش می‎گوید: هفته گذشته و روز سه‌شنبه دونالد ترامپ در جمع هواداران خود در می‌سی‌سی‌پی در اظهاراتی تحقیرآمیز وابستگی عربستان سعودی به آمریکا را اعلام کرد و از مقامات سعودی خواست تا بهای این حمایت را پرداخت کنند.

ایندیپندنت نوشته است: این اظهارات ترامپ زمانی برجستگی بیشتری پیدا کرد که ساعاتی پس از آن و ۶ هزار مایل دورتر در استانبول حادثه‌ای دیگر روی داد و «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار برجسته عربستان و منتقد دولت این کشور که برای گرفتن برخی از مدارک مربوط به ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود ناپدید شد.

این روزنامه انگلیسی می‌نویسد: جمال خاشقچی پس از ورود به سفارت عربستان در استانبول رؤیت نشده و مقامات عربستان ادعا می‌کنند که وی ساختمان سفارت را ترک کرده هرچند که دوربین‌های مداربسته درب سفارت خروج وی را ثبت نکرده‌اند.

ایندیپندنت در ادامه افزود: شاید بهترین رویدادی که می‌تواند روی دهد این است که موج گسترده انتقادهای بین‌المللی به پیدا شدن دوباره جمال خاشقچی و بیان این مطلب از سوی وی که هیچگاه در بازداشت نبوده، باشد و این رویداد عجیبی است که نوامبر سال گذشته درباره «سعد حریری»، نخست وزیر لبنان روی داد؛ وی در جریان سفر به عربستان ناپدید شد و پیش از آزاد شدن در صفحه تلویزیون ظاهر شد و از سمت خود استعفا داد.

این گزارش در بخش دیگری می‎گوید: ناپدید شدن جمال خاشقچی هر پایانی که داشته باشد در بر دارنده یک پیام درباره وضعیت کنونی عربستان سعودی است.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: