X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 فروردین 1397
تعداد بازدید خبر : 83
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 14 فروردین,1397 | 01:11 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 14 فروردین,1397 | 01:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 14 فروردین,1397 | 01:11 ب.ظ

دیوان عالی آمریکا پرداخت غرامت از جانب تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کرد

  • دیوان عالی آمریکا پرداخت غرامت از جانب تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کرد
دیوان عالی آمریکا

دادگاه عالی آمریکا دادخواست مجبور کردن سازمان آزادی‌بخش فلسطین به پرداخت غرامت ۶۵۵ میلیون دلاری به قربانیان شش عملیات صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی را رد کرد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر  ،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصمیم این دادگاه با دیدگاه دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر عدم نیاز به مداخله دادگاه عالی در این مساله به رغم تنش‌های موجود در روابط آمریکا و سازمان آزادی‌بخش فلسطین، هم‌سو بود.

این دادگاه همچنین از حکم دادگاه تجدید نظر نیویورک که در سال ۲۰۱۶ با وجود حضور آمریکایی‌ها در میان کشته‌شدگان و زخمی‌های این عملیات، به عدم صلاحیت قضایی دادگاه‌های آمریکا درخصوص این پرونده رای داده بود، حمایت کرد.

شش عملیات مذکور طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ از جانب حماس و گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح که زیر مجموعه سازمان آزادی‌بخش فلسطین است، صورت گرفت.

دادگاهی در سال ۲۰۱۵ پس از شکایت آمریکایی‌هایی که از این حملات جان سالم به در برده بودند و بازماندگان کشته‌شدگان از سازمان آزادی‌بخش فلسطین و تشکیلات خودگردان، غرامت ۲۱۸.۵ میلیون دلار را تعیین کرد.

این غرامت تحت قانون مبارزه با تروریسم آمریکا به طور خودکار سه برابر افزایش یافت و به ۶۵۵ میلیون دلار رسید. دولت آمریکا در آن زمان اعلام نگرانی کرده بود که پرداخت چنین غرامتی از سوی تشکیلات خودگردان می‌تواند به ورشکستگی آن بینجامد.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: