X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 356
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 خرداد,1400 | 04:19 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 خرداد,1400 | 03:52 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 خرداد,1400 | 04:19 ب.ظ

پلیس آمریکا پس از قتل جورج فلوید چند نفر را به قتل رسانده است؟

  • پلیس آمریکا پس از قتل جورج فلوید چند نفر را به قتل رسانده است؟
یک گزارش نشان می‎دهد که پلیس آمریکا از زمان مرگ جورج فلوید بیش از هزار نفر از شهروندان این کشور را به قتل رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست ساکن ایالت مینه سوتای آمریکا هنگامی که جان خود را از دست داد، به یک قربانی دیگر خشونت پلیس آمریکا تبدیل شد.
 

بر اساس گزارش الجزیره، کشته شدن «فلوید» باعث شکل گیری اعتراضات جهانی شد؛ اعتراضاتی که خواستار عدالت و پایان نژادپرستی نظام‌مند بودند. در ۲۰ آوریل ۲۰۲۱، «درک شووین» که قاتل «فلوید» و افسر سابق پلیس بود، به جرم قتل، مقصر شناخته شد.
 

«شووین» که فردی سفیدپوست است، با دستکم ۷۵ سال زندان روبرو است. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط «مپینگ پلیس وایولنس»، که یک گروه تحقیقاتی و حمایتی است، بین ژانویه ۲۰۱۳ و می ۲۰۲۱، پلیس آمریکا دستکم ۹ هزار و ۱۷۹ نفر را به قتل رسانده است.
 

از زمان مرگ «فلوید» نیز که یک سال پیش اتفاق افتاد، این گروه دستکم هزار و ۶۸ مورد قتل توسط پلیس را در سراسر آمریکا ثبت کرده است، که نشان می‌دهد به طور متوسط هر روز، ۳ نفر توسط پلیس آمریکا کشته شده‎اند. دستکم ۱۹ ایالت آمریکا در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش کشتار مردم توسط پلیس بوده‎اند.

 

نیومکزیکو با ۱۰ مورد کشته شدن افراد توسط پلیس به ازای هر میلیون نفر، بالاترین میزان قتل توسط پلیس را شاهد بوده است. پس از نیومکزیکو، بالاترین نرخ مربوط به مونتانا و آلاسکا با ۸ مورد به ازای هر یک میلیون نفر است. ایالت شرقی نیوجرسی و پس از آن کنکتیکت و رود آیلند، کمترین میزان را در یک سال اخیر داشته‎اند.
 

نرخ کشته شدن به دست پلیس آمریکا در ایالت مینه سوتا، جایی که «جورج فلوید» در آن زندگی می‌کرد، از ۱۰ مورد به ازای هر یک میلیون نفر در سال قبل از کشته شدن فلوید، به ۱۳ نفر (از جمله فلوید) در مدت یک سال پس از قتل فلوید افزایش یافت.
 

این آمار شامل «داونت رایت»، نیز می‌شود که در ۱۱ آوریل ۲۰۲۱ توسط یک افسر پلیس، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. طبق تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته، با وجود اینکه سیاه پوستان تنها ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد، تقریبا ۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان توسط پلیس کشته می‌شوند. این مطالعات همچنین نشان می‌دهد که سطح جرایم خشن در شهر‌های آمریکا میزان خشونت پلیس را تعیین نمی‌کند.
 

تجزیه و تحلیل‌های انجام شده دیگر نشان می‌دهد که افراد سیاه پوست بیشتر توسط پلیس کشته می‌شوند (۲۷ درصد)، بیشتر احتمال دارد که غیرمسلح باشند (۳۵ درصد) و کمتر احتمال دارد در زمان کشته شدن برای فردی تهدید به حساب بیایند (۳۶ درصد). از بیش از ۹ هزار و ۱۷۰ مورد قتلی که پلیس آمریکا طی سال‎های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ مرتکب شده، ۱۵۳ افسر پلیس (۱.۷ درصد) به متهم و ۳۸ نفر (۰.۴ درصد) محکوم شدند.
 

ارسال نظر: