X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 01 مرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 50
تاریخ ثبت : شنبه, 02 مرداد,1400 | 07:52 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 01 مرداد,1400 | 07:44 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 02 مرداد,1400 | 07:53 ق.ظ

هفت دستور ویژه رئیس قوه قضا برای بهبود وضعیت زندان‌ها‌

  • هفت دستور ویژه رئیس قوه قضا برای بهبود وضعیت زندان‌ها‌
رئیس دستگاه قضا به‌صورت سرزده از زندان رجایی‌شهر بازدید‌ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دومین بازدید از زندان‌های کشور بدون اعلام قبلی در بازدید از زندان رجایی‌شهر کرج بازدید از بخش‌های مختلف زندان از جمله بند زندانیان امنیتی و همچنین بند جرائم خشن ضمن گفتگوی چهره‌به‌چهره با زندانیان، از نزدیک در جریان وضعیت، مشکلات و کمبود‌ها و خواسته‌های آن‌ها قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به بیان توصیه‌هایی برای کاهش جمعیت کیفری و بهبود وضعیت ندامتگاه‌ها پرداخت و اول از همه از مسئولان دادسرا‌ها و قضات خواست که در اجرای دستورالعمل‌های صادره، تا حد امکان از صدور قرار بازداشت موقت پرهیز کنند.

«استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس» دومین توصیه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بود که تصریح کرد: هرچه‌قدر امکانات زندان‌ها افزایش یابد، باز هم پاسخگوی افزایش جمعیت کیفری نخواهد بود و برای کاهش جمعیت کیفری باید تا جایی که امکان دارد مجازات حبس ندهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر جداسازی محل نگهداری افراد بازداشت موقت از زندانیان نیز تأکید کرد و گفت: در برخی زندان‌ها افرادی که برایشان قرار بازداشت موقت صادر می‌شود، از زندانیان جدا نگهداری می‌شوند، اما این رویه باید در همه زندان‌ها اجرا شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به تنوع زندانیان بر اساس نوع جرم و روحیاتی که دارند، «تفکیک زندانیان» را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید زندانیان دسته‌بندی و تفکیک‌شده نگهداری شوند تا در ایام حبس نه امکان آموزش خلاف به همدیگر را داشته باشند و نه آن‌که برخی از آن‌ها به‌صورت باندی به دیگران ظلم کنند.

رئیس قوه قضاییه به مشمولان قصاص در ندامتگاه‌های استان تهران هم اشاره کرد و از مسئولان سازمان زندان‌ها خواست با کمک دادستانی تیمی را برای جلب رضایت اولیای دم تعیین کنند و تأکید کرد هر چند نفر از منتظران قصاص مشمول عفو و بخشودگی قرار گیرند، این اقدام ارزشمند خواهد بود.

در جریان بازدید رییس قوه قضاییه از زندان رجایی شهر ۲۰۰ درخواست از ناحیه زندانیان به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رسید که به دستور قاضی القضات مقرر شد ضمن استخراج سریع پرونده‌های این زندانیان بلافاصله تیمی قضایی به صورت فوری و در ایام تعطیلات همه موارد را بررسی کنند.

برچسب ها:
ارسال نظر: