X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 مرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 211
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 12 مرداد,1400 | 06:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 12 مرداد,1400 | 06:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 12 مرداد,1400 | 06:43 ب.ظ

حقوق بشر، پوششی برای جنایات آمریکا در کشور‌های اسلامی

  • حقوق بشر، پوششی برای جنایات آمریکا در کشور‌های اسلامی
آگاهان سیاسی و کارشناسان افغان، حقوق بشر و دمکراسی را پوششی برای جنایات آمریکایی‌ها در کشور‌های اسلامی دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «حسینی مزاری» رییس مرکز فرهنگی تبیان افغانستان در وبینار «بررسی بیست سال حقوق بشر و دمکراسی آمریکایی در افغانستان» گفت: امروز جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان و سایر کشور‌های اسلامی و غیراسلامی با پوشش حقوق بشر صورت می‌گیرد و مردم ما باید چهره واقعی آمریکا را بشناسند.

«محمد حسن جعفری» دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان هم در این وبینار گفت: آمریکایی‌ها افغانستان را به ویرانه تبدیل کردند و علاوه بر آن، گروه‌های نیابتی آمریکا در افغانستان کماکان حضور دارند و آمریکا ضمن اینکه دولت افغانستان را حمایت می‌کرد، طالبان و داعش را نیز حمایت کرد و اظهارات خانم کلینتون و ترامپ اثبات کننده این موضوع است.

«غلام‌حسین ناصری» عضو مجلس نمایندگان نیز در این وبینار گفت: در مدت بیست سال حضور آمریکا و ناتو، افغانستان تبدیل به یک جهنم سوزان شده است، نه تروریسم نابود شد و نه کشت و قاچاق مواد مخدر کاهش یافت، آمریکا نه تنها در ملت سازی بلکه در همه عرصه‌ها در افغانستان ناکام بود.

«سید جمال فکوری بهشتی» دیگر عضو مجلس نمایندگان هم گفت: مردم ما نسبت به شعار‌های آمریکا و هدف‌هایی که تعیین کرده بود، مانند مبارزه با تروریسم، ایجاد حکومت داری خوب، مبارزه با مواد مخدر، دفاع از حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق شهروندی و مدنی سازی و ملت سازی خوش بین بودند، اما متاسفانه وقتی که حضور آمریکا تثبیت شد به هیچ یک از اهداف تعیین شده توجه نکرد.

مولوی «مختارمفلح» رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان نیز تاکید کرد: حضور آمریکا در افغانستان به معنای جنگ، فساد، ترویج فحشا و منکرات است.

طبق گزارش صدا و سیما، دکتر «عبداللطیف نظری» استاد دانشگاه نیز گفت: آمریکایی‌ها برای ملت سازی به افغانستان نیامده بودند و هدف آمریکا رصد کشور‌های منطقه بود، به ویژه رقبای آمریکا که شامل چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران می‌شود، اما بحث‌هایی مثل آزادی بیان، دمکراسی، حقوق بشر، ملت سازی و کمک به رسانه‌های افغانستان ابزار‌هایی بود که آمریکایی‌ها تحت این پوشش می‌خواستند اهداف خود را دنبال کنند.

در این وبینار که همزمان با سومین سالروز شهادت دکتر «سید محمد علی شاه گردیزی» برگزار شد، ابعاد شخصیتی این مجاهد افغان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، دکتر گردیزی که از شخصیت‌های جهادی افغان به شمار می‌رفت، سال‌ها در زندان گوانتانامو زندانی بود.
برچسب ها:
ارسال نظر: