X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 آبان 1397
تعداد بازدید خبر : 146
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 22 آبان,1397 | 02:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 22 آبان,1397 | 02:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 22 آبان,1397 | 02:26 ب.ظ

وضعیت حقوق بشر برزیل نگران کننده است

  • وضعیت حقوق بشر برزیل نگران کننده است
برزیل

'کمیسیون بین آمریکایی حقوق بشر' طی گزارشی درباره خشونتها در برزیل، نسبت به وضعیت حقوق بشر در این کشور به شدت ابزار نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از بازدید یک هفته ای نمایندگان این کمیسیون( کمیسیونی در قاره آمریکا برای نظارت بر امور حقوق بشر این قاره) از هشت ایالت برزیل، کمیسیون بین آمریکایی حقوق بشر طی گزارشی به خشونتها در برزیل، محرومیت فزاینده بی خانمان ها در این کشور، تهدیدها علیه آزادی بیان، آسیب پذیری اقلیت ها و فرهنگ مصونیت برای نیروهای پلیس اشاره کرد که این موارد وضعیت کلی حقوق بشر را در این کشور منطقه آمریکای جنوبی به مخاطره می اندازد.

مارگارت می مک کاولی رئیس این کمیسیون تصریح کرد: کشتارها توسط نیروهای امنیتی در برزیل باید پایان یابد. نیروهای امنیتی این کشور باید از مردم حفاظت کنند نه اینکه آنها را بکشند. تمرکز باید حفاظت جان انسان ها باشد.
براساس آمارهای اعلام شده، در سال 2017 حدود پنج هزار نفر توسط پلیس برزیل کشته شدند. این آمار 19 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

این کمیسیون در ادامه با اشاره به وضعیت نامساعد آزادی بیان در برزیل، افزود: نبود تحمل و سخنرانی همراه با تنفر در میان سیاسیون بر آزادی بیان برزیل تاثیر گذاشته است.

نمایندگان این کمیسیون طی بازدید از شهرهای برزیل با اعضای دولت فعلی و فعالان سازمان های اجتماعی و مدنی دیدار کردند. این نمایندگان با هیچ کدام از اعضای تیم انتخاباتی ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری جدید دیدار نکردند.
گزارش این کمیسیون حقوق بشری در حالی منتشر شده که همزمان با وضعیت خشونتها در برزیل، شمار زیادی نیز در مورد سیاستهای افراطی رئیس جمهوری جدید این کشور در آینده و تاثیر آن بر ثبات برزیل ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش ایرنا، پس از ماهها جنجال در برزیل، چند روز پیش ژائیر بولسونارو نامزد راست افراطی با پیروزی در دور دوم انتخابات به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور برگزیده شد که با توجه به رویکرد افراطی وی، تغییرات اساسی در سیاستهای دولت انتظار می رود و این امر موجب نگرانی هایی شده است.

ژایر بولسونارو توانست با وعده های پوپولیستی و استفاده از تاکتیک های رفتاری و انتخاباتی مشابه 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا، توجه مردم را جلب کند و از سوی برخی کارشناسان 'ترامپ برزیل' لقب بگیرد. این گمانه زنی نیز پیشتر مطرح شده بود که شماری از نظامیان سابق سمت های مهم کابینه بولسونارو را بدست خواهند گرفت که در این صورت عوامل امنیتی نقش مهمی پس از چند دهه در سیاستگذاری های این کشور منطقه آمریکای جنوبی خواهند داشت. تقریا 30 سال پس از پایان دیکتاتوری نظامی در برزیل، به نظر می رسد عوامل وابسته به نهادهای امنیتی این کشور در مسیر بازگشت به عرصه سیاستگذاری ها هستند.                                                                                                                                                                                                                                                                             
منبع:ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: