X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 167
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 شهریور,1400 | 02:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 14 شهریور,1400 | 02:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 15 شهریور,1400 | 03:10 ب.ظ

افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک توکیو با کسب ۲۴ مدال

  • افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک توکیو با کسب ۲۴ مدال

ورزشکاران ایرانی در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو که مهمترین رویداد ورزشی معلولان است کشورمان را صاحب ۲۴ مدال طلا،نقره و برنز کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاروان پارالمپیک ورزشی ایران که برای رقابت با حریفان به توکیو سفر کرده بود امروز پس از برگزاری اختتامیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ با افتخار و دست پر به کشورمان بازمی‌گردند.
 

پرونده کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو در حالی بسته می‌شود که ورزشکاران کشورمان موفق به کسب ۱۲ طلا، ۱۱ نقره، یک برنز شدند و به این ترتیب با پشت سر گذاشتن فرانسه با یک پله صعود در رده دوازدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفتند.

در این دوره از بازی‌ها تیم ملی والیبال نشسته ایران موفق شد با یک پیروزی قاطعانه مقابل روسیه هفتیمن مدال طلای تاریخ خود را در پارالمپیک کسب کند و ضمن تکرار طلای پارالمپیک ریو تعداد مدال‌های طلا‌ی ایران را به عدد ۱۱ برساند.

زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و هاشمیه متقیان ۳ بانوی ورزشکار ایرانی هم در پرتاب تیرو کمان و پرتاب نیزه موفق به کسب طلا در این دوره از رقابت‌ها شدند. همچنین صادق بیت سیاح نماینده ایران در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F ۴۱ بود که با پرتاب ۴۳ متر و ۳۵ سانتی‌متر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد.

سجاد محمدیان نیز در رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F ۴۲ موفق شد با پرتابی به طول ۱۴:۸۸ سانتی‌متر پس از نماینده انگلیس به مدال نقره برسد.

در آخرین رقابت نمایندگان کشورمان نیز اصغر عزیزی با برتری در دیدار فینال مسابقات پاراتکواندو مقابل حریف روسی دوازدهمین مدال طلا را برای کاروان سردار دل‌ها به ارمغان آورد.

سعید افروز در مسابقات پرتاب نیزه موفق به کسب هشتمین مدال طلا برای کاروان ایران شد.

مدال‌آوران ایران در پارالپیک ۲۰۲۰ توکیو به این شرح می‌باشند:


مدال طلا: تیم ملی والیبال نشسته، ساره جوانمردی (تیراندازی)، زهرا نعمتی (تیروکمان)، روح الله رستمی (وزنه‌برداری)، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده (جودو)، امیر خسروانی، مهدی اولاد، هاشمیه متقیان، حامد امیری و سعید افروز (دوومیدانی) و اصغر عزیزی (تکواندو)

مدال نقره: امان‌الله پاپی، علیرضا مختاری، علی پیروج، صادق بیت سیاح، سجاد محمدیان و مهدی اولاد (دوومیدانی)، امیر جعفری، حامد صلحی پور و منصور پورمیرزایی (وزنه برداری)، رمضان بیابانی (تیروکمان) و مهدی پوررهنما (تکواندو) 

مدال برنز: سامان رضی (وزنه برداری)

شانزدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک توکیو از روز سه شنبه دوم شهریور با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد. کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با ۶۲ ورزشکار و ۲۱ نفر کادر فنی در ۱۰ رشته ورزشی پاراوزنه برداری، پاراتیروکمان، پارادوومیدانی، پاراتکواندو، پارادوچرخه سواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، پاراکانو، پاراجودو و پاراتیراندازی حضور داشت. اختتامیه این مسابقات امروز ۱۴ شهریور در توکیو برگزار می‌شود و پس از آن ورزشکاران به کشورمان بازمی‌گردند.

 

 

ارسال نظر: