X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 93
تاریخ ثبت : دوشنبه, 22 شهریور,1400 | 03:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 شهریور,1400 | 03:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 شهریور,1400 | 03:35 ب.ظ

هشدار کمیته پیشگیری از شکنجه به سوئد درباره وضعیت زندانیان

  • هشدار کمیته پیشگیری از شکنجه به سوئد درباره وضعیت زندانیان
زندان های سوئد شرایط دشواری را برای زندانیان به ویژه زندانیان تبعه دیگر کشورها ایجاد می کنند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کمیته اروپایی پیشگیری از شکنجه «CPT»، در پی مشاهده وضعیت زندان‌های سوئد از مقام‌های این کشور خواست شرایط را برای زندانیان به ویژه بازداشت شدگان بهبود ببخشد.

بر اساس گزارش پایگاه شورای اروپا، کمیته پیشگیری از شکنجه از مقام‌های سوئدی خواست وضعیت زندانیان تبعه دیگر کشور‌ها را اصلاح کند و امکان حضور ۸ ساعته بیرون از سلول را برای آنان فراهم کنند.

زندانیانی از کشور‌های دیگر در سوئد به جای بازداشت در مراکز ویژه در زندان‌ها حبس می‌شوند.

این افراد همچنین امکان اطلاع رسانی به خویشاوندان و دوستان را نداشته و از دسترسی به وکیل محروم می‌شوند.

مقام‌های زندان‌ها در سوئد درخواست بازداشت شدگان تبعه سایر کشور‌ها را نادیده می‌گیرند؛ ضمن اینکه دسترسی این افراد به مراقبت‌های بهداشتی محدود است.

سوئد با مشکل کمبود فضا و پرسنل برای نگهداری محکومان به حبس مواجه است. این کشور همچنین به شکل روزافزونی با رشد نرخ جنایت و افزایش حکم دوران حبس مواجه است.

زندان‌های شلوغ سوئد اکنون به یک خطر امنیتی برای این کشور مبدل شده‎اند؛ البته ازدحام جمعیت در زندان‌های سوئد، به دلیل اعمال فشار بر کارکنان زندان‌ها سبب شده تا خطر فرار زندانیان نیز افزایش یابد.

سوءمدیریت زندان‌ها نیز ابعاد بحران در این مراکز را گسترده‌تر می‌کند و تعداد حوادث خشونت بار در زندان‌ها و مراکز اصلاحی به دلیل ازدحام جمعیت در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

خشونت‌ها و تهدید‌های کوچک از ۷۰۹ مورد به هزار و ۱۳۷ مورد رسید و خشونت‌های مرگبارتر نیز در این بازه زمانی از ۱۴ مورد به ۳۴ مورد رسیده است.

برچسب ها:
ارسال نظر: