X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 دی 1400
تعداد بازدید خبر : 165
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 دی,1400 | 04:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 07 دی,1400 | 03:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 دی,1400 | 04:08 ب.ظ

ادامه اسلام‌ستیزی در فرانسه/ تعطیلی سریالی مساجد

  • ادامه اسلام‌ستیزی در فرانسه/ تعطیلی سریالی مساجد
فرماندار بخش «اوآز» در شمال فرانسه دستور تعطیلی شش ماهه مسجد جامع بووه (Beauvais) را در شمال فرانسه و تنها به بهانه سخنان یکی از امامان جماعت آن صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، صمیم بولاکی وکیل انجمن «امید و برادری» که مدیریت مسجد یاد شده را بر عهده دارد ، معتقد است که این انجمن و مسجد همواره مروج مبارزه با تروریسم بوده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی با بیان اینکه علیه این تصمیم به دادگاه اداری آمیان (Amiens) شکایت خواهد کرد، گفت: این واکنش دولت فرانسه مربوط به سخنان تنها یکی از امامان جماعت این مسجد است که فعالیتش در این مسجد از زمان خطبه مذکور به شکل داوطلبانه به حالت تعلیق درآمده است.

بولاکی با اشاره به قابل احترام بودن مسجد بووه، افزود: انجمن امید و برادری همواره با تروریسم مبارزه کرده و مروج زندگی مسالمت آمیز بوده است.این حکم برای مسجد جامع بووه به دستور فرماندار بخش و به دلیل موعظه هایی که «مروج نفرت و خشونت» عنوان شده دیروز صادر و ظرف ۴۸ ساعت قابل اجراست.

ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه، پیشتر در ۱۴ دسامبر از آغاز روند تعطیلی این مسجد به دلیل آنچه خطبه های رادیکال و علیه مسیحیان و یهودیان و «غیر قابل قبول» خواند، خبر داده بود.

وزارت کشور فرانسه ادعا می کند که در در خطبه های یکی از امامان جماعت مسجد بووه، غرب به اقدامات اسلام هراسانه متهم و نفرت علیه مسیحیان، یهودیان ترویج شده است.

این نخستین بار نیست که دولت فرانسه به بهانه مقابله با افراط گری دست به محدود کردن فعالیت مساجد این کشور زده است.


ارسال نظر: