X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 دی 1400
تعداد بازدید خبر : 117
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 22 دی,1400 | 02:42 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 13 دی,1400 | 02:36 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 22 دی,1400 | 02:42 ب.ظ

امتیاز منفی به اینستاگرام پس از حذف پست های شهید سلیمانی

  • امتیاز منفی به اینستاگرام پس از حذف پست های شهید سلیمانی
شبکه اجتماعی اینستاگرام در مدت راه اندازی به فیلتر گسترده پست‌های ارزشی پرداخته است تا جایی که حتی به حذف اکانت‌هایی که در سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی پست‌هایی گذاشته‌اند روی آورده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حذف پست های سردار شهید سلیمانی از سوی مدیران پلتفرم اینستاگرام، همزمان با سالگرد ترور این شهید عالی مقام و همراهان ایشان، خشم وانزجار کاربران و فعالان مجازی را در پی داشت.

اقدام اینستاگرام مبنایی را شکل داد تا فعالان مجازی در نرم افزار گوگل پلی به برنامه اینستاگرام پایین‌ترین امتیاز یعنی یک را بدهند، این عمل باعث کاهش شدید امتیاز اینستاگرام در گوگل پلی شد و در پی آن ارزش سهام کمپانی فیسبوک (مالک اینستاگرام در بورس تحت تاثیر قرار گرفت و متعاقبا ضرر زیادی ‏برای سهام داران آن در پی خواهد داشت)

این ترفند برای اولین بار توسط کاربران فلسطینی در اعتراض به بایکوت یکی از فعالان اجتماعی فلسطینی انجام گرفت و بلافاصله فیسبوک دست از خباثت برداشت و عذرخواهی کرد.

کاربران ایرانی به تازگی برای مشاهده صفحات شهید سلیمانی با ورود به برخی صفحات اینستاگرام با برخی صفحات خاص مانند nbcolympics یا raisport مواجه شدند. برخی از این صفحات دیگر حتی در نتایج جستجوی اینستاگرام نیز برای برخی کاربران قابل مشاهده نیستند در صورتی‌که اگر از روش‌های مختلف تغییر آی‌پی استفاده کنید مشکلی برای پیدا کردن و بازدید از همین صفحات وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر اگر از طریق مرورگر و نسخه تحت وب اینستاگرام به این صفحات وارد شوید با پیام خطای گفته شده مواجه شده و اگر قصد بازدید از طریق اپلیکیشن را داشته باشید صفحات بدون تصاویر نمایش داده شده و یا اصلاً قادر به یافتن آن‌ها نخواهید شد. یک‌بار دیگر تأکید می‌کنیم هنوز این محدودیت‌ها از طرف اینستاگرام تأیید نشده و مشخص نیست دقیقاً چه صفحاتی در ایران و یا سایر کشورها محدود شده‌اند و دلیل اصلی آن چه بوده است.

بعد از پویش کاربران ایرانی که در اعتراض به حذف نام و تصاویر سردار سلیمانی به اینستاگرام در گوگل پلی امتیاز «یک» دادند، امتیاز اینستاگرام به ۲.۶ افت کرد.

گفتنی است این امتیاز به صورت منطقه‌ای اختصاص می‌یابد و افراد در کشور‌های مختلف میانیگن امتیازِ امتیاز‌دهندگان کشور خود را مشاهده می‌کنند.

این روزها دومین سالگرد یکی از بزرگترین و دوست‌داشتنی‌ترین انسان‌های عصر حاضر شور و حالی وصف‌ناپذیر در میان تمام آزادی‌خواهان جهان از ایران گرفته تا عراق و سوریه و لبنان و حتی دورترین نقاط این کره خاکی که نام بلند او به گوش اهالی آن رسیده ایجاد کرده است.

امروز سیزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ است و دو سال از روزی که بزرگترین فرمانده مبارزه با تروریست‌ها، توسط ترویستی‌ترین ارتش جهان به شهادت رسید می‌گذرد؛ در همه روزهای پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آزادی‌خواهان بیشتری از سراسر جهان با شخصیت او آشنا شده‌اند و حالا همه می‌دانند حاج قاسم تاثیرگذاترین مرد میدان مقاومت است.

بزرگداشت حاج قاسم و رفیق شفیق او ابومهدی المهندس که به اتفاق هم در ساعت ۱:۲۰ بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ آسمانی شدند در فضای مجازی نیز به‌شکل باشکوهی برپا شده است و دوستداران سرداران مقاومت با انتشار تصاویر و مطالب و دلنوشته‌هایی درباره این دو شهید بزرگوار یاد و نام آن‌ها را گرامی داشته‌‌اند.

با این حال شبکه اجتماعی ایسنتاگرام به روال سال قبل که تمامی صفحات حاوی تصاویر حاج قاسم را حذف کرد، امسال نیز در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی ۱۳ میلیون پست حاوی تصاویر یا فیلم و حتی صوت سردار دل‌ها را حذف و حساب کاربری منتشر کنندگان این محتوا را نیز مسدود کرده و با این کار ماهیت آزادی بیان برای کاربران خود را به طرز آشکاری زیر سوال برد.

ارسال نظر: