X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 189
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 13 بهمن,1400 | 05:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 13 بهمن,1400 | 10:58 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 13 بهمن,1400 | 05:31 ب.ظ

انگلیس و فرانسه عاملان مرگ مهاجران در کانال مانش

  • انگلیس و فرانسه عاملان مرگ مهاجران در کانال مانش
رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس به طور مداوم یکدیگر را به عنوان مقصر مرگ مهاجران در کانال مانش معرفی می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، انگلیس را مسئول هر مهاجری که در کانال مانش غرق می‌شود، معرفی و سیاستمداران انگلیس را به ریاکاری متهم می‎کند.

بر اساس گزارش دیلی میل، «مکرون»، که در آستانه راه اندازی کمپین انتخاباتی خود برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور فرانسه است، می‎گوید که فشار بر «بوریس جانسون» را برای ایجاد یک مسیر قانونی به انگلیس برای پناهجویان افزایش خواهد داد.

وی، نخست وزیر انگلیس را متهم کرد که به دلیل سیاست مهاجرتی خود زندگی پناهجویان زیادی که از طریق کانال مانش قصد ورود به انگلیس را دارند، به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهور فرانسه به روزنامه فرانسوی La Voix du Nord، گفت «مسئولیت کسانی که در دریا می‌میرند بر عهده فرانسه نیست، بلکه برعهده این امتناع انگلیس است.»

به گفته وی، قوانین فعلی، مهاجرت غیرقانونی را تشویق می‌کند و به پناهجویان اجازه نمی‌دهد تا راه‌های قانونی ورود به کشور را جست‎وجو کنند و در عوض مهاجران را مجبور به عبور پنهانی می‌کند.

«امانوئل مکرون»، افزود «انگلیسی‌ها همچنان سیستمی از دهه ۱۹۸۰ دارند که مهاجرت اقتصادی را از طریق ریاکاری مدیریت می‌کند؛ هیچ مسیر قانونی برای مهاجرت وجود ندارد.»

وی در بخش دیگری گفت «انگلیسی‌ها باید نیاز‌های خود را از نظر اقتصادی بیان کنند و مسیری را برای درخواست‌های قانونی پناهندگی باز کنند. ما فشار را افزایش خواهیم داد.»

مناقشه بین فرانسه و انگلیس پس از غرق شدن یک قایق در نوامبر سال گذشته که به کشته شدن ۲۷ مهاجر منجر شد، بالا گرفته است و هر دو کشور، دیگری را مقصر می‌دانند.

پس از مرگ آنها، «جانسون» از «مکرون» خواست کسانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده‌اند، بازگرداند، و نخست وزیر انگلیس گفت که این امر مانع از به خطر انداختن جان مهاجران از طریق عبور از کانال مانش می‌شود اما رئیس جمهور فرانسه نپذیرفت و اکنون برای توافق جدید بین اتحادیه اروپا و انگلیس فشار می‌آورد.

بر اساس پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه، برخی از مهاجران پس از عبور به فرانسه بازگردانده می‌شوند اما در عوض انگلیس باید به همان تعداد از پناهجویان اجازه ورود دهد.

این در حالی است که مشخص شد که تعداد مهاجران در ژانویه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شش برابر بیشتر از کانال مانش با قایق عبور کرده‎اند.مقام‎های انگلیس هزار و ۳۴۱ نفر را رهگیری یا نجات دادند؛ این افراد این سفر خطرناک را با ۴۶ قایق انجام دادند.

شلوغ‌ترین روز ماه گذشته شاهد ورود ۲۷۱ مهاجر به شهر «دوور» در منطقه «کنت» بود که بیشتر از کل مهاجران ورودی در ژانویه سال گذشته بود. طبق آمارها، هفت نفر به ازای هر ۱۰ مهاجر خواهان ورود به انگلیس مردان زیر ۴۰ ساله هستند.

ارسال نظر: