X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 204
تاریخ ثبت : یکشنبه, 24 بهمن,1400 | 05:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 06 بهمن,1400 | 04:19 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 24 بهمن,1400 | 05:57 ب.ظ

دومین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال منتشر شد

  • دومین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال منتشر شد

معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، دومین بولتن دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی و با حضور خانواده‌های شهدای قربانی ترور، برگزار شد.
 

در دومین شماره بولتن منتشر شده از سوی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر که به زبان انگلیسی نیز منتشر شده، آمده است: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که ضمن انجام اقدامات مختلف برای مبارزه با تروریسم، خود بزرگترین قربانی تروریسم نیز می‌باشد. در طول چند دهه گذشته، بیش از 17 هزار انسان بی‌گناه جان خود را در اثر عملیات‌های تروریستی گروهک‌های مختلف تروریستی نظیر منافقین، پژاک، کومله، حرکة النضال و ... از دست داده‌اند. سرکردگان یکی از این گروهک‌های ترویستی بنام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال»، اخیراً دستگیر و اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده وی، در روز سه شنبه، مورخ ۲۸ دی ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی و با حضور وکلای متهم و تعدادی از خانواده‌های شهدای این گروهک تروریستی برگزار شد. در این دادگاه، بخش اول از کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شد و فیلم‌هایی از اقدامات تروریستی این گروهک نیز به نمایش درآمد. دومین جلسه رسیدگی به پرونده حبیب فرج الله چعب در روز چهارشنبه، مورخ 6 بهمن ماه برگزار شد.
 

در این جلسه، نماینده دادستان بخش دوم کیفرخواست را در دادگاه ارائه نمود. اهم مطالب قابل توجه در این خصوص، به شرح ذیل می‌باشد:
 

 طبق تحقیقات به عمل آمده، حبیب فرج الله چعب متهم است به افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهکی به نام حرکة النضال العربی لتحریرالاحواز و طراحی و اجرای عملیات تروریستی و تخریب اموال عمومی که از طریق عملیات‌های گوناگون آن‌ها را انجام داده است.

متهم در جلسات بازجویی نیز به تشکیل گروهک تروریستی حرکة النضال که با تلاش شبانه روزی و جذب ۲۵ نفر از عناصر تندرو اقدام به بمب گذاری و اقدامات تروریستی می‌کردند، اقرار کرده است.

گروهک تروریستی حرکه النضال در یکی از اقدامات تروریستی خود 74 نفر از شهروندان ایرانی را به شهادت رسانده است.

 متهم اقرار کرده است که در سال ۱۳۸۴ اقدامات تروریستی خود را در فرمانداری اهواز و سازمان برنامه و بودجه انجام داده است و طی فاصله زمانی ۱۰ تا 30/10 دقیقه، هر ده دقیقه یک بار یک بمب منفجر می‌شده که به  شهادت تعداد زیادی از هموطنان منجر شده است. وی با فرار از ایران و استقرار در اروپا، اقدام به بازسازی گروهک تروریستی خود کرده است و شاخه جدید نظامی در ایران اقدام به عملیات‌های تروریستی از جمله از طریق اقدام به بمب گذاری کرده است.

 

 در چارت جدید، این فرد به عنوان نفر دوم این گروهک تروریستی اقدام به عملیات‌های تروریستی می‌کرده است. تمام مسائل مالی این گروهک تروریستی به عهده فردی به نام فرید بوده است که به منظور اقدامات تروریستی و عملیات‌های بمب‌گذاری، ارتباط نزدیکی با فرید وجود داشته است. بعد از دستگیری حبیب نبگان به عنوان نفر اول گروهک تروریستی حرکة النضال به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی و اقدامات تروریستی توسط سرویس امنیتی دانمارک، حبیب فرج الله چعب به عنوان سرکرده گروهک حرکة النضال فعالیت می‌کند.
 

 برخی از عناصر این گروهک تروریستی در کشور‌های دانمارک و بلژیک ساکن هستند و از آن کشور‌ها علیه شهروندان جمهوری اسلامی اقدامات تروریستی انجام می‌دهند. از این کشورها می‌خواهیم به تعهدات خود در حوزه مقابله با تروریست عمل کرده و این تروریست‌ها را به جمهوری اسلامی تحویل دهند.

 



محمد طاها اقدامی، کودک 4 ساله که به همراه پدر و مادر خود برای تماشای رژه نیروهای مسلح حضور یافته بود، در حمله تروریستی گروهک حرکه النضال در اهواز به شهادت رسید.

 
گروهک تروریستی حرکة النضال با گروهک تروریستی منافقین که مسبب شهادت هزاران ایرانی است، عهد اخوت بسته و با آن‌ها هم‌پیمان بوده و جلساتی را برگزار کردند.

 
وارد کردن چاشنی الکترونیکی برای ساخت بمب به کشور توسط عادل نیسی از جمله اقدامات دیگر این گروهک تروریستی بوده است. طبق اقرار متهم، عناصر متواری گروهک حرکة النضال هم‌اکنون در خارج از کشور به دنبال ارتباط‌گیری مجدد هستند.

 
متهم اقرار کرده است که سه نفر از عناصر گروهک تروریستی به سوریه متواری شده‌اند و با وصل شدن به گروهک‌های تروریست سوری که با دولت سوریه در جنگ بوده‌اند، اقدامات نظامی را فرا گرفته‌اند که از این سه نفر یک نفر کشته شده و فردی دیگر نیز در اهواز دستگیر شده است. همچنین، نفر سوم هم‌اکنون در خارج از کشور متواری است.

 
این گروهک، گروهک ناصر شاوردی در هلند را به عنوان شاخه نظامی معرفی می‌کند تا خطرناک‌ترین عملیات‌ها را در خوزستان، شادگان، ماهشهر و دارخوین انجام دهند. ترور آقای مجردی مقدم، فرمانده بسیج دارخوین در سال ۹۸ مهر تأییدی بر اقدامات تروریستی گروهک حرکة النضال بود. این گروهک به دنبال این بودند تا شعاع عملیات‌های تروریستی خود را به تهران بکشاند و اهداف آن‌ها در تهران نیز حمله به شرکت طرح و توسعه نیشکر، دادگستری و وزارت کشاورزی بوده است.


طبق دستور تشکیلاتی حرکة النضال که با اطلاع متهم بوده است، مقرر شده بوده تا با هماهنگی یکی از عناصر گروه، احدی از عناصر گروهک جیش العدل مقداری مهمات را به قصد گسترش اقدامات این گروهک تروریستی به خوزستان منتقل و در اختیار اعضای گروهک قرار دهد، اما به دلیل نداشتن اعتماد و همچنین ترس از بازرسی، عملیات فوق صورت نگرفت. برابر اقرار متهم در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ مقرر شده بوده دو محموله سلاح به خوزستان وارد و توسط عناصر تحویل گرفته شود که در همین میان، قاچاقچیان دستگیر شدند.

 
یکی از عناصر تحت مسئولیت گروهک، اقدام به ترور ۲ تن از افراد در منطقه شعیبیه شهر شوشتر کرده است و بعد از این اقدام، از خوزستان متواری و سپس به منظور فراگیری فنون نظامی به سوریه و سپس به اروپا رفته و با دختر حبیب نبگان ازدواج کرده است و هم‌اکنون با یک گروهک تروریستی در شوشتر ارتباط دارد.


بعد از دستگیری حبیب فرج الله چعب، سعید حمیدان جانشین وی می‌شود و هم‌اکنون به عنوان سرکرده این گروهک در کشور سوئد زندگی می‌کند.
 

 جای سوال است که چرا رئیس فعلی یک گروهک تروریستی به راحتی در کشور سوئد حاضر است و علیرغم اعلان قرمز، این کشور حاضر به تحویل این فرد نیست. حبیب نبگان سرکرده اسبق این گروهک تروریستی، به دلیل انجام فعالیت تروریستی توسط سرویس اطلاعاتی کشور دانمارک دستگیر و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد. اسکندر منشاوی یکی از اعضای این گروهک که هم‌اکنون در کشور اتریش ساکن است، با برنامه‌ریزی با همدستان خود اقدام به طراحی عملیات‌هایی تروریستی علیه ایران کرده است.


بر اساس اقاریر متهم، یکی از اعضای گروهک به نام حمید سلطانی چند ماه پیش از دستگیری حبیب فرج الله چعب به وی اعلام کرده که اطلاعات پرسنل نیرو‌های نظامی ایران را دارد و از حبیب فرج الله خواست تا برای دریافت این اطلاعات به لندن برود. ترور آیت الله جزایری، امام جمعه اهواز، و شماری دیگر از شخصیت‌ها از جمله اهداف این گروهک تروریستی بوده است. همچنین، بمب‌گذاری در مقر بسیج و فعال کردن شاخه نظامی در خوزستان از جمله اهداف دیگر این گروهک تروریستی بوده است.


گروهک حرکة النضال برای انجام فعالیت‌های تجاری و کسب درآمد، جلسات متعددی را با دولت عربستان و سرویس اطلاعاتی این کشور داشته است. حسب اظهارات متهم، در سال 13۹۸ ارتباط‌گیری تشکیلات با کشور عربستان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. برگزاری جلسات با سرویس اطلاعاتی سعودی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. آغاز این ارتباط با برگزاری جلسه عناصر گروهک با سرویس اطلاعاتی سعودی بوده است و تاکنون سیل همه‌جانبه کمک‌ها به این تشکیلات ادامه دارد. متهم در اقاریر خود اظهار کرده است. افرادی که علیه گروهک آن‌ها خبرچینی می‌کردند، در فهرست سیاه قرار می‌گرفتند.

 
حقوق ماهیانه به مبلغ ۲۰ هزار دلار به فرید حمید از سوی سرویس اطلاعاتی کشور عربستان واریز می‌شده است و این واریز‌ها به صورت مستمر هنوز هم ادامه دارد. هزینه‌های هنگفت ده‌ها میلیون دلاری نیز برای جلسات، کنفرانس‌ها، تظاهرات و سفر‌های خارجی سران تشکیلات، وکلا و سایر موسساتی که علیه کشور جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کردند نیز پرداخت می‌شده است.


 

صالح کامرانی، سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال با وجود اقدامات آشکار تروریستی همچنان از حمایت برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد برخوردار است.

 
در سال ۲۰۱۵ در این گروهک تروریستی انشعاب صورت می‌گیرد. کشور عربستان با این انشعاب مخالفت می‌کند و ۲ میلیون دلار از سوی سرویس اطلاعات عربستان به این گروهک تروریستی به عنوان جایزه هدیه می‌شود. عربستان سعودی علاوه بر هزینه‌های فوق، به منظور تقویت گروه‌های ضد جمهوری اسلامی مبلغ ۵ میلیون دلار به گروهک تروریستی حرکة النضال، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به صالح کامرانی سرکرده گروهک تروریستی در شمال غرب و ۲ میلیون دلار به گروهک تروریستی جیش العدل پرداخت می‌کند که این پرداخت‌ها به کامرانی و گروهک جیش العدل به صورت واسطه از سوی کشور عربستان سعودی و توسط گروهک تروریستی حرکة النضال انجام شده است.


 یکی از عناصر سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی، سامر السبحان است که وظیفه تعیین خط و مشی گروه تروریستی حرکة النضال را برعهده داشته است و این ارتباط بنا به اقرار متهم این پرونده کماکان وجود دارد. مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری که به صالح کامرانی سرکرده گروهک تروریستی شمال غرب ایران داده شده است، به منظور راه اندازی شبکه تجزیه طلبی و با هدف شانتاژ خبری بود.


کنفرانسی که در آمریکا برگزار شد نیز با هدف نزدیک کردن اهداف تمام تشکیلات گروه‌های تروریستی داخل و خارج کشور با گروهک تروریستی منافقین بود. این کنفرانس توسط سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف نزدیک کردن گروه‌های تروریستی خارج از ایران با گروهک تروریستی منافقین برگزار شد. اهمیت این کنفرانس تا آن جایی بود که کشور عربستان عادل الجبیر، وزیر خارجه کشورش را به آن جا فرستاده بود. چعب با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، عربستان و رژیم اسرائیل در ارتباط بوده و همکاری نیز با عناصر سرویس اطلاعاتی بحرین داشته است.



منال مسلمی، رابط ویژه رژیم صهیونیستی که علاوه بر تماس با گروهک تروریستی حرکه النضال، ماموریت داشت از توان کلیه گروه‌های معارض قومیت‌های ایرانی اطلاع یافته و آنها را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گیرد.


منال مسلمی که یک فرد یهودی و تبعه تونس است و در دفتر Fulvio Martusciello نماینده ایتالیائی پارلمان اروپا نیز فعالیت داشت، یکی از عناصر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و عامل وصل گروهک تروریستی حرکة النضال به رژیم صهیونیستی است و تمام ملاقات‌های این گروهک تروریستی با سرویس اطلاعاتی موساد توسط این فرد انجام می‌شده است. موسسه آی پک یک موسسه پوششی برای لابی صهیونیست‌ها در آمریکا فعالیت دارد و ایلی به عنوان مسئول موسسه آی پک، دیدار‌هایی با منال مسلمی داشته است. منال مسلمی برای حضور در جلسات، امضاء بیانیه‌ها و تظاهرات، از گروهک تروریستی حرکة النضال پول دریافت می‌کرده است. گفتنی است  Fulvio Martusciello نیز برای شرکت در این قبیل جلسات، هر بار مبلغی حدود 5 هزار دلار از این گروهک تروریستی پول نقد دریافت می‌کرد.


حبیب فرج الله چعب سرقت ۳۰۰ تن گندم مردم برای تأمین سلاح، تلاش برای تخریب لوله انتقال نفت آبادان در سال ۸۴، بمب‌گذاری در اهواز و بانک سامان این شهر را پذیرفته است. در حال حاضر، کمک‌های مالی دولت سعودی به حمیدان، سرکرده جدید این گروهک تروریستی، حتی بعد از دستگیری فرج الله چعب نیز ادامه دارد؛ این هزینه‌ها شامل برگزاری سمینارهای گروهک در خارج از کشور و تأمین هزینه افرادی است که برای برگزاری قرار‌هایی علیه ایران به خارج از کشور به شکل پنهان اعزام می‌شوند.


فایل پی دی اف دومین بولتن جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال


 

ارسال نظر: