X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 206
تاریخ ثبت : یکشنبه, 24 بهمن,1400 | 05:33 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 13 بهمن,1400 | 05:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 24 بهمن,1400 | 05:50 ب.ظ

سومین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال منتشر شد

  • سومین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال منتشر شد

معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، سومین بولتن دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی و با حضور خانواده‌های شهدای قربانی ترور، برگزار شد.
 

در سومین شماره بولتن منتشر شده از سوی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر که به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده، آمده است: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که ضمن انجام اقدامات مختلف برای مبارزه با تروریسم، خود بزرگترین قربانی تروریسم نیز می‌باشد. در طول چند دهه گذشته، بیش از 17 هزار انسان بی‌گناه جان خود را در اثر عملیات‌های تروریستی گروهک‌های مختلف تروریستی نظیر منافقین، پژاک، کومله، حرکة النضال و ... از دست داده‌اند. سرکردگان یکی از این گروهک‌های ترویستی بنام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال»، اخیراً دستگیر و اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده وی، در روز سه شنبه، مورخ ۲۸ دی ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی و با حضور وکلای متهم و تعدادی از خانواده‌های شهدای این گروهک تروریستی برگزار شد. در این دادگاه، بخش اول از کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شد و فیلم‌هایی از اقدامات تروریستی این گروهک نیز به نمایش درآمد. سومین جلسه رسیدگی به پرونده حبیب فرج الله چعب در روز چهارشنبه، مورخ 13 بهمن ماه برگزار شد.
 

در این جلسه، نماینده دادستان بخش سوم کیفرخواست را در دادگاه ارائه نمود. اهم مطالب قابل توجه در این خصوص، به شرح ذیل می‌باشد:


 

عناصر گروهک تروریستی حرکه النضال همه ساله در قالب پوشش حج به عربستان می‌رفتند تا نقشه‌های شومی که توسط سرویس اطلاعاتی سعودی به آن‌ها دیکته می‌شد را اجرایی کنند.    
 

 سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی همه ساله در قالب پوشش مراسم مناسک حج، با عناصر گروهک تروریستی حرکة النضال دیدار می‌کرده است. عناصر این گروهک تروریستی در قالب پوشش حج به عربستان می‌رفتند تا نقشه‌هایی که توسط سرویس اطلاعاتی سعودی به آن‌ها داده می‌شد را دریافت و گزارشات لازم را ارائه کنند. این نقشه‌ها  شامل اقدامات علیه شهروندان بی‌گناه جمهوری اسلامی ایران بود.
 

عیسی مهدی فاخر یکی از عوامل این گروهک تروریستی که در هلند به علت اقدامات تروریستی بازداشت شد و به چهار سال زندان محکوم شد، اقدامات فراوانی علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.


 

یعقوب نیسی، سخنگوی گروهک تروریستی حرکه النضال عامل شهادت 25 نفر از هموطنان بی‌گناه ایرانی با پادشاه عربستان سعودی دیدار می‌کند.


یعقوب نیسی سخنگوی گروهک تروریستی حرکة النضال که صریحاً اقدام تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ علیه نیرو‌های مسلح را که به شهادت ۲۵ نفر از هموطنان بی‌گناه‌مان انجامید توسط این گروهک تروریستی برعهده گرفت؛ با پادشاه عربستان سعودی یعنی شخص اول این کشور دیدار کرد. چرا پادشاه عربستان سعودی برای یک تروریست که در هلند بازداشت شده است، دعوتنامه می‌فرستد؟ چون قرار بوده است نقشه‌های سرویس اطلاعاتی عربستان علیه جمهوری اسلامی و علیه شهروندان بی‌گناه ایران به وی داده شود.


منال مسلمی که یک فرد یهودی و تبعه تونس است و در اتحادیه اروپا فعالیت دارد، یکی از عناصر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و عامل وصل گروهک تروریستی حرکة النضال به رژیم صهیونیستی است. تمام ملاقات‌های این گروهک تروریستی با سرویس اطلاعاتی موساد توسط این فرد انجام می‌شده است.


افرادی دیگری نیز با گروهک تروریستی حرکة النضال در ارتباط بوده‌اند و از سوی کشور عربستان سعودی تحت حمایت مالی قرار گرفته‌اند.  مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار توسط عربستان سعودی به صالح کامرانی سرکرده گروهک تروریستی تجزیه طلب داده شد تا با راه‌اندازی یک شبکه، به شانتاژ خبری بپردازد. این فرد در سوئد است و همچنان به اقدامات مجرمانه و تروریستی خود ادامه می‌دهد، اما این کشور هیچ اقدامی در راستای تعهدات مقابله با تروریست انجام نمی‌دهد.


بر اساس اقاریر متهم، وی در سال ۲۰۱۲ یک رایانه رمزنگاری شده از کشور عربستان سعودی تحویل گرفته است تا اطلاعات بدست آمده را به صورت رمز به سرویس اطلاعاتی این کشور ارائه دهد. اطلاعات نظامی پادگان‌های سپاه در خوزستان، اطلاعات مراکز نظامی کشور و جمع‌آوری اخبار شخصیت‌های اهوازی که در خارج از کشور حضور دارند، برخی از اطلاعاتی بوده است که متهم اقرار کرده است به سرویس اطلاعاتی کشور عربستان ارائه داده است. عربستان سعودی ریزترین هزینه‌های این گروهک تروریستی را نیز پرداخت کرده است.


این گروهک تروریستی از روز اول هدفشان انجام اقدامات تروریستی علیه شهروندان ایرانی بوده است و فرقی نمی‌کرد که این افراد عرب یا فارس باشند.
 

یک سرباز نیروی انتظامی توسط عناصر گروهک تروریستی حرکة النضال به رگبار بسته شده است. فیلم این عملیات تروریستی که با آرم شبکه احوازنا بود، در برخی کشور‌های اروپایی به تصویر کشیده شد. سربازی که بر اساس انجام خدمت وظیفه عمومی به سربازی رفته است، چه گناهی دارد که یک گروهک تروریستی آن را ترور می‌کند؟

متهم اقرار کرده است که عناصر گروهک حرکة النضال در حال جابجایی چندین محموله سلاح و تجهیزات مربوط به بمب‌گذاری و عملیات‌های تروریستی از کشور عراق به ایران بود‌ه‌اند که خوشبختانه این محموله‌ها توسط ایران در همان زمان کشف و تمام افراد مرتبط با آن دستگیر شدند.

 
اقدامات تروریستی این گروهک با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور و انجام بمب‌گذاری در لوله‌های نفت و حمله به مراکز حساس نظامی و امنیتی انجام شده است. این متهم، اطلاعات مراکز حساس و اطلاعات شخصی افراد کاروان‌های حج که از خوزستان، سوریه، عراق یا اروپا به حج اعزام می‌شدند، اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و به طور خاص اطلاعات نیروی دریایی در جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی را در اختیار سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی قرار داده است.


متهم اقرار کرده است از مراکز مردم نهاد و سمن‌ها به عنوان پوشش استفاده می‌کرده تا لو نرود و بتواند اقدامات تروریستی و تجزیه طلبانه خود را ادامه دهد.


عناصر اطلاعاتی و نظامی گروهک تروریستی حرکة النضال، علیرغم اقدامات تروریستی آزادانه در کشور‌های سوئد، بلژیک و هلند به فعالیت تروریستی علیه شهروندان بی‌گناه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند. ناصر شاوردی که در هلند است، یکی از خطرناک‌ترین افراد این گروهک تروریستی است که عملیات‌هایی در مناطق مختلف خوزستان مانند شادگان، ماهشهر و دارخوین را برنامه‌ریزی و انجام داده است.

https://humanrights.eadl.ir/Portals/humanrights/AdminFiles/html1400/25.png

ناصر شاوردی که در هلند است، یکی از خطرناک‌ترین افراد این گروهک تروریستی است که عملیات‌هایی در مناطق مختلف خوزستان مانند شادگان، ماهشهر و دارخوین علیه شهروندان بی‌گناه ایرانی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

جاسم ابوالغبیش، یکی دیگر از اعضای این گروهک تروریستی است که در حال حاضر در کشور بلژیک آزادانه رفت و آمد می‌کند و عملیات‌های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران را برنامه‌ریزی می‌کند.


عملیات‌های تروریستی زیادی توسط این گروهک با هدف براندازی و اقدامات تجزیه‌طلبانه علیه شهروندان بی‌گناه جمهوری اسلامی صورت گرفته، مانند بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا همان سازمان برنامه ‌و بودجه خوزستان در سال ۸۴، عملیات بمب‌گذاری اداره مسکن و شهرسازی اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در اداره محیط ‌زیست اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در خطوط انتقال نفت خوزستان، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت اهواز و آبادان و ماهشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان در سال ۸۴ و برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز.

اقدامات این گروهک تروریستی، از جمله بمب‌گذاری در اماکن دولتی و سرقت مسلحانه، منجر به شهادت و مجروح شدن ۲۷۴ نفر از شهروندان ایرانی شده است.
 

فایل پی دی اف سومین بولتن جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال


 

ارسال نظر: