X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 203
تاریخ ثبت : یکشنبه, 08 اسفند,1400 | 04:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 05 بهمن,1400 | 04:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 08 اسفند,1400 | 04:55 ب.ظ

انتشار نخستین بولتن «وضعیت حقوق بشر در کشورها» توسط مرکز پایش ستاد حقوق بشر

  • انتشار نخستین بولتن «وضعیت حقوق بشر در کشورها» توسط مرکز پایش ستاد حقوق بشر

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با انتشار بولتن خبری،‌ وضعیت حقوق بشر در کشورها را مورد بررسی و پایش قرار داده است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، نخستین شماره این بولتن دی ماه ۱۴۰۰، در سه بخش و ۸۷ صفحه منتشر گردیده است.

 

بخش اول این بولتن، وضعیت حقوق بشر در کشورهای فرانسه، آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا، رژیم صهیونیستی،‌ لهستان، رومانی، پرتغال، اتریش، اوکراین، صربستان، بلغارستان،هلند، عربستان،امارات متحده عربی و بحرین، را مورد بررسی و پایش قرار داده است.

 

در بخش دوم این بولتن، اخبار و تحولات ستاد حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است. برگزاری نخستین نشست اعضای شورای عالی ستاد حقوق بشر، انتقاد دبیر ستاد حقوق بشر ازسیاسی کاری و رویکردهای دوگانه در دیدار با سفیر فرانسه، اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات حقوقی و قضایی در یمن،‌ پیگیری حقوق شهروندان ایرانی در دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با سفرای آلمالن و هند، بررسی همکاری های حقوقی و قضایی و مسائل کنسولی در دیدار سفرای لهستان و هند با معاون امور بین الملل قوه قضاییه، نامه مهم دبیر ستاد حقوق بشر به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در خصوص وضعیت یمن و بازدید از زندان مرکزی گلستان و بند زنان زندان اوین، از جمله موضوعات منتشر شده در این بخش است.

بخش سوم این بولتن نیز به بررسی برخی آراء دیوان اروپایی حقوق بشر پرداخته شده است. جریمه کرواسی به علت نقض حق برخورداری از معاضدت قضایی، جریمه گرجستان به علت عدم جلوگیری از مقامات از خودکشی، جریمه اسلواکی به علت بازداشت خودسرانه و اطاله دادرسی، نظارت مخفی و دسترسی به اطلاعات توسط مقامات بلغارستان، جریمه اسپانیا به خاطر ممانعت از دسترسی به وکیل و جریمه پرتغال به دلیل نقض حق آزادی بیان، از جمله موضوعات منتشره در این بخش است.


لازم به ذکر است اواسط دی ماه سال جاری، کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه،‌ در جلسه شورای عالی قضایی از تدوین سازوکاری پیرامون تعیین وظایف ستاد حقوق بشر درخصوص مسائل داخلی کشور که مرتبط با حوزه حقوق بشر هستند و ایجاد مرکز پایش وضعیت حقوق بشر در ستاد خبر داده بود.



مشاهده فایل پی دی اف بولتن وضعیت حقوق بشر در کشورها



 

ارسال نظر: