X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 08 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 228
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 25 اسفند,1400 | 07:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 08 اسفند,1400 | 06:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 11 اردیبهشت,1401 | 02:01 ب.ظ

پنجمین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال منتشر شد

  • پنجمین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال منتشر شد

معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، پنجمین بولتن دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال را منتشر کرد.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال در دادگاه انقلاب اسلامی و با حضور خانواده‌های شهدای قربانی ترور، برگزار شد.

در پنجمین شماره بولتن منتشر شده از سوی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر که به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده، آمده است: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که ضمن انجام اقدامات مختلف برای مبارزه با تروریسم، خود بزرگترین قربانی تروریسم نیز می‌باشد. در طول چند دهه گذشته، بیش از 17 هزار انسان بی‌گناه جان خود را در اثر عملیات‌های تروریستی گروهک‌های مختلف تروریستی نظیر منافقین، پژاک، کومله، حرکة النضال و ... از دست داده‌اند.

سرکردگان یکی از این گروهک‌های ترویستی بنام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال»، دستگیر و پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده وی، در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

حسب اظهارات دادستان، متهم به تشکیل، اداره و سرکردگی گروهک حرکة النضال، طراحی و اجرای عملیات های تروریستی در خوزستان و تخریب اموال عمومی مبادرت ورزیده است.جذب، سازماندهی و آموزش افراد تجزیه طلب برای عضویت در گروهک حرکة النضال، شکل دهی و ترویج فرقه تکفیری در خوزستان و همکاری با گروه پژاک و جیش العدل، ازدیگر اتهام هایی است که در جلسه پنجم دادگاه علیه حبیب اسیود مطرح شد.

اهم اظهارات دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست، به شرح زیر می باشد:



                                                                                                               

متهم در بخشی از اقاریر خود به ربایش تکنسین چینی شرکت نفت اقرار کرده است. همچنین متهم اقرار کرد که تحت هدایت سرویس اطلاعاتی عربستان، مقرر شد تا برای مقابله با ایران، تمامی گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب با یکدیگر متحد شوند و فعالیت‌های خود را تحت تشکیلاتی خاص ساماندهی کنند.

شبکه‌های ماهواره‌ای توسط سرویس اطلاعاتی عربستان سازماندهی و توسط عوامل این گروهک با هدف سازماندهی فعالیت های تجزیه طلبی در ایران نیز راه اندازی شد.

در این شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت ۲۴ ساعته فیلم‌ها و تصاویر مختلف برای ترویج خشونت پخش می‌شده است.



 

متهم اقرار کرده علاوه بر کشتار مردم بی گناه در اقدامات تروریستی مختلف شخص او مسئولیت جذب نیروی انسانی تشکیلات را هم بر عهده داشته است . وی تمام اقدامات تروریستی که انجام داده را قبول دارد و گفته فهرست کردن تمام جنایت هایش ـ به دلیل تعدد آن‌ها ـ امری غیر ممکن است.

متهم اقرار کرده توسط شرکت خود در درانمارک، کانادا، آلمان، بلژیک، هلند، استرالیا، تونس و سوئد، پول شویی هایی را انجام داده است. بر اساس اقاریر متهم، او برای شکل گیری فرقه تکفیری در خوزستان، اقدامات متعددی را انجام داده و عناصر گروهک حرکةالنضال از سال ۷۵ به دنبال جذب مردم منطقه به فرقه تکفیری بوده اند. متهم اقرار کرده که برای جذب نیرو با پناهندگان تجزیه طلب در خارج ارتباط می گرفته و برای آموزش نیروها و طی شدن مراحل سیزده گانه، ۶ ماه الی یکی سال زمان صرف می شده است. متهم صراحتا اقرار کرده ترویج تکفیری گری ناشی از تصمیم اتاق فکر آن ها در عربستان بوده است.

بر اساس اقاریر متهم، پس از تشکیل گروهک حرکةالنضال اتاق فکر آن‌ها به مدت یک دهه تحت اختیار حبیب نبگان، حبیب اسیود و احمد نیسی انجام هدایت شده است. اما پس از ضربه خوردن تشکیلات گروهک در سال ۸۴ آن‌ها پس از سه سال موفق به بازسازی تشکیلات شدند و پس از آن با یکی از افراد سرویس اطلاعاتی عربستان ارتباط برقرار کرده و از سال ۲۰۰۸ تا کنون ارتباطشان با این کشور سازماندهی و برقرار است.

بر اساس اقاریر متهم، حرکةالنضال به دنبال ترویج تکفیری در بین مردم خوزستان بودند و گروه حرکةالنضال در شرایطی تأسیس شده است که روسای آن هم خود تکفیری بودند. با هدایت عربستان و امارات در دهه ۷۰ ترویج تکفیری در خوزستان آغاز شد و گروهک حرکةالنضال مولود همین تکفیری است.



 

بر اساس اقاریر متهم، او سلاح و مهمات و مواد منفجره را از طریق دزدی از بانکها، طلافروشی‌ها و سیلوی گندم تهیه کرده بود و از انبار‌ها و خانه‌های تیمی گروهک چندین قبضه آر‌پی‌جی، خمپاره، نارنجک صوتی و تی‌ان‌تی کشف شده است.

متهم تشکیلات خود را با هدف برنامه‌ریزی عملیات تروریستی در کشور ایجاد کرده بوده و در همین راستا با گروهک پژاک و به اصطلاح جیش العدل همکاری‌هایی داشته است. حمایت‌های مالی حرکةالنضال از جیش العدل از طریق عربستان سعودی انجام می‌گرفته و برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران جلساتی میان گروه‌های تجزیه طلب برگزار شده است.


                                                                                                     فایل پی دی اف پنجمین بولتن جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال


 

ارسال نظر: