X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 30 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 186
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 فروردین,1401 | 12:21 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 30 بهمن,1400 | 12:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 فروردین,1401 | 12:52 ب.ظ

انتشار دومین بولتن «وضعیت حقوق بشر در کشورها» توسط مرکز پایش ستاد حقوق بشر

  • انتشار دومین بولتن «وضعیت حقوق بشر در کشورها» توسط مرکز پایش ستاد حقوق بشر

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با انتشار بولتن‌های خبری،‌ وضعیت حقوق بشر در کشورها را مورد بررسی و پایش قرار داده است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دومین شماره این بولتن بهمن ماه ۱۴۰۰، در ۶۰ صفحه منتشر گردیده است.

 

در این شماره، وضعیت حقوق بشر در کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی، آلمان، انگلیس، فرانسه، مقدونیه شمالی، کانادا، ایرلند شمالی، ایسلند، پرتغال، آلبانی، یونان، سوئد، لتونی، صربستان، عربستان و بحرین را مورد برررسی و پایش قرار گرفته است.

 

در بخش پایش وضعیت حقوق بشر آمریکا،‌ تعرض به حیثیت و کرامت انسانی بیش از ۱۰۰۰۰ مجرم در سلول انفرادی و بی توجهی به سلامت روانی و جسمی زندانیان ، اخراج اجباری گروهی از مهاجرین و پناهجویان، نقض حق دادرسی عادلانه در کشف جرم و اتهام زنی در ارتکاب به قتل نیروهای پلیس در آمریکا، بی توجهی نظام مند پلیس به حقوق جمعیت های نژادی و اخراج استاد دانشگاه تگزاس و رفتار غیر انسانی مسئولان زندان در تجویز داروهای غیرمجاز مورد توجه قرار گرفته است .

 

بررسی و پایش وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی ازجمله انحلال تشکل های حقوق بشری و ممانعت از تفهیم اتهام و شفافیت روند قضایی، مجازات دسته جمعی فلطسینیان و تخریب گسترده منازل آنها، انتقال اجباری و قتل های غیرقانونی فلسطینیان، از دیگر موارد منتشره در این دوهفته نامه است.
 

در بخش پایش وضعیت حقوق بشر آلمان و فرانسه، بی توجهی پلیس و نظام عدالت کیفری فرانسه در تامین امنیت زنان در مقابل خشونت و آزار جنسی و عدم توجه شرکت های آلمانی به رعایت حقوق شرکای تجاری منتشر شده است.
 

همچنین در بررسی وضعیت حقوق بشر در سوئیس و سوئد، نژادپرستی و نقض حقوق اقلیت ها آمده که هشدار کارشناسان سازمان ملل را نیز در پی داشته است.


در بخش پایانی این بولتن نیز وضعیت حقوق بشر در عربستان و بحرین منتشر شده است که از جمله موارد بررسی شده می توان به فقدان دموکراسی و گزارش بیش از ۴۰ مورد نقض حقوق بشردر این کشورها اشاره کرد.


مشاهده فایل پی دی اف دومین بولتن وضعیت حقوق بشر در کشورها


 

ارسال نظر: