X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 20 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 206
تاریخ ثبت : یکشنبه, 28 فروردین,1401 | 10:22 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 20 اسفند,1400 | 09:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 04:50 ب.ظ

انتشار سومین بولتن «وضعیت حقوق بشر در کشورها» توسط مرکز پایش ستاد حقوق بشر

  •  انتشار سومین بولتن «وضعیت حقوق بشر در کشورها» توسط مرکز پایش ستاد حقوق بشر

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با انتشار بولتن‌های خبری،‌ وضعیت حقوق بشر در کشورها را مورد بررسی و پایش قرار داده است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سومین شماره این بولتن اسفند ماه ۱۴۰۰ در ۴۵ صفحه منتشر گردیده است.

در این شماره بولتن، وضعیت حقوق بشر در کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی، آلمان، انگلیس، کانادا، کرواسی، لهستان، عربستان و بحرین، مورد بررسی و پایش قرار گرفته است.

در بخش پایش وضعیت حقوق بشر آمریکا،‌ قصور پلیس در محافظت از جان و امنیت تظاهرکنندگان، توسل به فشار و اعتراف اجباری از متهم جهت اخذ مجوز اعدام، آزار و اذیت جنسی دانشجویان، جمع آوری اجباری افراد بی خانمان از اماکن امن عمومی، شیوع تنفر و تبعیض نژادی علیه سیاهان و اقلیت های دینی و بی توجهی به اعمال دادرسی منصفانه مورد توجه قرار گرفته است.

بررسی و پایش وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی ازجمله اقدام پلیس اسرائیل درممانعت از دسترسی کودک زخمی کمک های پزشکی، اغفال دولت ها در فروش نرم افزارهای جاسوسی، رفتارهای غیرانسانی و بازداشت کودک بیمار فلسطینی به دلایل عقیدتی، از دیگر موارد منتشره در این دوهفته نامه است.

در بخش پایش وضعیت حقوق بشر کانادا، انگلیس و آلمان، ارعاب و تهدید به مرگ کشیش توسط همکاران و ماموران دولت، بی‌توجهی پلیس در کشف حقایق جنایت و دسترسی محدود به اسناد و وکلا، شکنجه، سلب تابعیت گزینشی، نژادپرستی و بیگانه هراسی و قصور در حفاظت از اقلیت های نژادی و قومی، برجسته شده است.

همچنین در بررسی وضعیت حقوق بشر در کرواسی و لهستان، اقدام آگاهانه و هدفمند اتحادیه اروپا در نقض حقوق پناهجویان در مرزهای کرواسی، تلاش غیرقانونی لهستان در ممانعت از دسترسی خبرنگاران و فعالان حقوق بشر به اطلاعات و کشف حقیقت و کشف جسد پناهجویان در مرزهای اروپا،‌ مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش پایانی این بولتن نیز وضعیت حقوق بشر در عربستان و بحرین منتشر شده که از جمله موارد بررسی شده می توان به تهدید و اتهام سازی علیه مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران، تلاش بحرین جهت ارعاب شهروندان، سرکوب تظاهرات و بازداشت های خودسرانه، سلب حق حیات، محاکمات ناعادلانه و شکنجه، بی کیفرمانی کشتار بیش از ۶ هزار زن و کودک در یمن، اشاره کرد.



مشاهده فایل پی دی اف سومین بولتن وضعیت حقوق بشر در کشورها



 

ارسال نظر: