X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 01 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 186
تاریخ ثبت : یکشنبه, 28 فروردین,1401 | 02:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 01 اسفند,1400 | 04:06 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 28 فروردین,1401 | 02:53 ب.ظ

دومین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی تندر منتشر شد

  • دومین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی تندر منتشر شد

معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، دومین بولتن دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی تندر را منتشر کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران (تندر)،‌ در دادگاه انقلاب اسلامی و با حضور وکیل متهم برگزار شد.

 

در دومین شماره بولتن منتشر شده از سوی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر که به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده، آمده است:‌ جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که ضمن انجام اقدامات مختلف برای مبارزه با تروریسم، خود بزرگترین قربانی تروریسم نیز می‌باشد. در طول چند دهه گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۱۷ هزار انسان بی‌گناه جان خود را در اثر عملیات‌های تروریستی گروهک‌های مختلف از دست داده‌اند.
 

«جمشید شارمهد»، سرکرده گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران (تندر)، که تحت حمایت و امنیت آمریکا به اقدامات تروریستی خود مبادرت می‌ورزید، در مرداد سال ۱۳۹۹ دستگیر و اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده وی، در مورخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ و با حضور وکیل متهم برگزار شد.
 

در این جلسه، بخش دوم از کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شد و فیلم‌هایی از اظهارات متهم و اقدامات تروریستی این گروهک نیز به نمایش درآمد. اهم محورهای بخش دوم کیفرخواست به شرح ذیل می‌باشد:
 

جمشید شارمهد برای انجام ۲۳ اقدام تروریستی برنامه‌ریزی کرد که موفق به انجام ۵ مورد آن شده است.
 

 
انفجار در کفشداری حرم امام راحل در تاریخ ۳۰ آبان سال ۸۸ از جمله اقدامات تروریستی گروهک تندر می‌باشد. این گروهک پس از عملیات‌های متعدد در هنگام برگزاری مراسم عمومی توسط فردی به نام بیژن عباسی با نام مستعار پیروز، اقدام به بمب‌گذاری در حرم امام راحل کرد. در جریان این بمب‌گذاری از آنجایی که فرد خاطی مورد شناسایی قرار گرفته بود، ضامن بمب را کشید و خود را منفجر کرد و خوشبختانه در جریان این عملیات، شهروندان آسیب ندیدند.  
 

بلافاصله پس از این بمب‌گذاری، انجمن پادشاهی ایران با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این اقدام را پذیرفت.
 

بنابر اقاریر اعضای دستگیر شده این گروهک، فردی به نام مجید راستگو با دستور شارمهد قصد انجام بمب‌گذاری در سد سیوند را داشته است و چندین مرتبه با دوربین‌های نقشه‌برداری به محل سد رفته و به گفته خودشان، حدود ۸ کیلومتر در راستای شناسایی محل پیاده‌روی کرده‌اند. پس از تهیه فیلم‌ها و اطلاعات لازم، جمشید شارمهد از آمریکا دستور بمب‌گذاری را در مرداد ماه ۸۵ صادر می‌کند، اما به علت آبگیری سد، بمب‌گذاری در سد سیوند خسارت جانی نداشته است. پس از انجام عملیات، این گروهک با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این عملیات تروریستی را هم برعهده گرفت.
 

 

شارمهد در جلسه دادگاه، به مکاتبات با سران آمریکایی و رژیم صهیونیستی برای هماهنگی اقدامات تروریستی خود علیه مردم بی‌گناه ایران، اقرار کرده است.
 

پیش از انفجار سد، مجید راستگو نسبت به ترور مهندس پروژه سد اقداماتی را انجام داده بود و بنا داشت تا با قرار دادن بمب زیر خودروی مهندس سد، او را نیز ترور کند.
 

گروهک تروریستی تندر برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای انفجار مدرسه فیضیه قم و کتابخانه آیت الله گلپایگانی در دستورکار داشت. این گروهک پس از خروج از شیراز با هدایت جمشید شارمهد اقدام به انجام فعالیت‌های تروریستی در سایر شهر‌های کشور کرد و به موجب اقاریر اعضای دستگیر شده، مجید راستگو و محسن اسلامیان برای انجام بمب‌گذاری‌های متعدد به قم سفر کردند.
 

مطابق با دستور شارمهد، عناصر گروه ابتدا به حوزه علمیه افغانستانی‌ها رفتند و برای بمب‌گذاری آنجا را مورد بررسی قرار دادند، اما به دلیل آنکه در آن زمان افراد کمی در آن حوزه علمیه حضور داشتند، عناصر گروهک از بمب‌گذاری در آنجا صرف نظر کردند.
 

سپس اعضای گروه، تحقیقات خود را درباره مدرسه فیضیه قم آغاز کردند و راستگو با تغییر چهره، وارد مدرسه فیضیه شد و اطلاعات لازم درباره این مدرسه را به دست آورد. اعضای گروه تصمیم داشتند تا مواد منفجره را در لوله‌های نازک تعبیه کنند و پس از تهیه لباس روحانیت، مواد منفجره را در جلیقه و زیرلباس خود قرار دهند و با تغییر چهره وارد مدرسه فیضیه شوند، اما به دلیل ترس عناصر گروه از شناسایی خود، عملیات را لغو کردند.
                                                                                                                                                           

با تأیید جمشید شارمهد، تصمیم بر این شد تا افراد با تغییر چهره، وارد حوزه علمیه قم شوند تا یک کیف حاوی مواد منفجره را در یکی از کلاس‌ها و کیفی دیگر را در کتابخانه آیت الله گلپایگانی قرار دهند. پس از بمب‌گذاری شیراز، مواد منفجره‌ای باقی مانده بود که راستگو و اسلامیان مسئول انجام عملیات بودند و قرار بود در تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه سال ۸۷ و راس ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه، عملیات بمب‌گذاری در حوزه علمیه قم انجام شود، اما به دلیل احتراق مواد منفجره در هتل جهان تهران، عملیات آن‌ها با شکست مواجه شد.

 

شارمهد پس از فرود فولادوند،‌ دومین رهبر گروه انجمن پادشاهی بود که تمامی اقدامات و عملیات تروریستی گروهک تندر علیه مردم بی‌گناه ایران با دستورات وی صورت می‌گرفت.
 


آتش‌سوزی در هتل جهان تهران نیز یکی دیگر از اقدامات گروهک تروریستی تندر بود که در جریان آماده‌سازی بمب برای انفجار در حوزه علمیه قم رخ داد. پس از این واقعه، جمشید شارمهد دستور داد تا تمهیدات لازم جهت خروج اسلامیان از کشور فراهم شود.
 

 از این گروهک تروریستی چندین شیشه مواد شیمیایی، ۶ بسته پودر سیانور، چندین بسته نیترات آمونیوم، اکلیل سرب و روغن گلیسیرین، مدار الکترونیکی، تعدادی لوله فلزی برای ساخت چاشنی بمب و چندین اسلحه کشف شده است.


 

مشاهده فایل پی دی اف دومین بولتن جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی تندر


 

ارسال نظر: