X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 167
تاریخ ثبت : دوشنبه, 29 فروردین,1401 | 11:55 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 اسفند,1400 | 07:33 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 29 فروردین,1401 | 12:36 ب.ظ

سومین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی تندر منتشر شد

  • سومین بولتن دادگاه رسیدگی به جرائم سرکرده گروهک تروریستی تندر منتشر شد

معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، سومین بولتن دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی تندر را منتشر کرد.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران (تندر)،‌ در دادگاه انقلاب اسلامی و با حضور وکیل متهم برگزار شد.

 

در سومین شماره بولتن منتشر شده از سوی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر که به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده، آمده است:‌ جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که ضمن انجام اقدامات مختلف برای مبارزه با تروریسم، خود بزرگترین قربانی تروریسم نیز می‌باشد. در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۱۷ هزار انسان بی‌گناه جان خود را در اثر عملیات‌های تروریستی گروهک‌های مختلف از دست داده‌اند.
 

«جمشید شارمهد»، سرکرده گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران (تندر)، که تحت حمایت و امنیت آمریکا به اقدامات تروریستی خود مبادرت می‌ورزید، در مرداد سال ۱۳۹۹ دستگیر و اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده وی، در مورخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ و با حضور وکیل متهم برگزار شد. سومین جلسه دادگاه این تروریست نیز در مورخ 15 اسفند ماه برگزار گردید.
 

در این جلسه، بخش سوم از کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شد. اهم اظهارات دادستان به شرح ذیل می‌باشد:

 

اعضای این گروهک تروریستی قصد داشتند تا در جریان نماز جمعه رشت، بمب‌گذاری انجام دهند که خوشبختانه با دستگیری عناصر گروهک، این عملیات متوقف شد. البته اماکن حساس دیگری در شهر رشت هدف عملیات نظامی-تروریستی قرار گرفت. برنامه‌ریزی برای ترور استاندار وقت گیلان نیز از جمله اقدامات دیگری است که جمشید شارمهد دستور آن را صادر کرده بود. اعضای گروهک تندر قصد داشتند تا مواد منفجره را در داخل چادر مسافرتی که در اطراف خانه استاندار تعبیه شده بود قرار دهند و با منفجر کردن این مواد، اقدام به ترور استاندار کنند که خوشبختانه با شناسایی چادر توسط پلیس، این عملیات تروریستی خنثی شد.
 


 

 همایشی در کشور آمریکا و توسط برایان هوک با محوریت ایران و با حضور گروهک‌های تروریستی برگزار شد و جمشید شارمهد نیز در این همایش حضور پیدا کرده بود. تصاویری از این نشست،‌ در جلسه دادگاه به نمایش درآمد.

 

 اعضای گروهک تروریستی تندر قصد داشتند تا لوله‌های انتقال نفت بندر گناوه را منفجر کنند و برای انجام این کار، اطلاعاتی را نیز بدست آوردند. اعضای این گروهک اطلاعات بدست آمده را برای شارمهد ارسال کرده بودند، اما او انفجار را به زمانی دیگر موکول کرد و به اعضای گروه دستور داد برای انجام عملیات‌های دیگر، به تهران و شمال بروند.



 

اعضای این گروهک با هدایت شارمهد قصد داشتند برای افزایش تعداد تلفات، بمب‌گذاری را با مواد سمی سیانور در نمایشگاه کتاب تهران انجام دهند، اما این عملیات به دلیل آتش‌سوزی در هتل جهان تهران در اثر آماده سازی بمب، انجام نگرفت. در ادامه جلسه دادگاه، فیلمی از اظهارات شاهدان عینی در آتش‌سوزی هتل جهان تهران به دلیل عملیات ساخت بمب توسط اعضای گروهک تندر به نمایش درآمد.

 

 اعضای گروهک تندر قصد انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی با بهره‌گیری از مواد شیمیایی را داشتند. بر اساس اقاریر متهمان دستگیر شده، عناصر این گروهک قصد داشتند تا در سیستم تهویه مجلس مواد شیمیایی قرار دهند و در صحن پخش کنند که با دستگیری عوامل این گروهک، عملیات مذکور انجام نگرفت.

 

یکی دیگر از برنامه‌های این گروهک تروریستی جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه و تأمین مالی برای انجام عملیات‌های تروریستی، برنامه‌ریزی برای سرقت از بانک‌ها و صرافی‌ها بوده است.

 

 در ادامه جلسه دادگاه، صوتی از جمشید شارمهد پخش شد که در آن متهم دستور اقدام با خشونت تمام و بمب‌گذاری‌ها را می‌دهد.

 



 

مشاهده فایل پی دی اف سومین بولتن جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی تندر


 

ارسال نظر: