X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 10 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 195
تاریخ ثبت : شنبه, 10 اردیبهشت,1401 | 09:45 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 10 اردیبهشت,1401 | 08:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 اردیبهشت,1401 | 09:55 ق.ظ

سازمان ملل: بیش از ۳۰۰۰ مهاجر در راه اروپا در سال ۲۰۲۱ کشته شدند

  • سازمان ملل: بیش از ۳۰۰۰ مهاجر در راه اروپا در سال ۲۰۲۱ کشته شدند
کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از ۳۰۰۰ هزار مهاجر در راه اروپا در سال ۲۰۲۱ میلادی ، کشته شده‌اند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد بیش از ۳۰۰۰ مهاجری که تلاش می‌کردند خود را به اروپا برسانند سال گذشته در دریا جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار دو برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ میلادی است.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل در این رابطه گفت: از این تعداد، ۱۹۲۴ نفر در مسیر‌های مدیترانه کشته یا مفقود شدند، در حالی که ۱۱۵۳ نفر دیگر در مسیر دریایی از شمال غرب آفریقا به جزایرقناری جان خود را از دست داده اند.

در سال ۲۰۲۰، شمار مهاجران جان باخته در مسیر اروپا ۱۵۴۴ نفر اعلام شده بود. سخنگوی این کمیساریا گفت: از ابتدای سال تاکنون به طرز نگران کننده‌ای ۴۷۸ نفر دیگر در دریا جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند.

به گفته کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل، همه‌گیری کووید-۱۹ و بسته شدن مرز‌ها بر جریان‌های مهاجرت تأثیر گذاشته است، به طوری که بسیاری از پناهجویان و مهاجران به قاچاقچیان روی می‌آورند تا به هر شیوه ممکن خود را به اروپا برسانند.

در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل گفت سال گذشته ۵۳۳۲۳ نفر از طریق دریا وارد ایتالیا شدند که ۸۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود و ۲۳۰۴۲ نفر به جزایر قناری رسیدند که تقریباً به میزان سال ۲۰۲۰ بود. همچنین سال گذشته شمار مهاجران از مبدا مرز‌های دریایی تونس ۶۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ و ۱۵۰ درصد از مرز‌های لیبی افزایش داشته است.

کشته شدن بیش از سه هزار مهاجر در راه اروپا در سال ۲۰۲۱از سوی دیگر، خروج از الجزایر بیش از سه درصد افزایش یافته است.

مدیترانه مرگبارترین مسیر مهاجرت در جهان است و از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱۷۰۰۰ مرگ و میر بر اثر مهاجرت توسط سازمان بین المللی مهاجرت گزارش شده است.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل تاکید می‌کند مسیر‌های زمینی نیز می‌توانند برای مهاجران بسیار خطرناک باشند، و تخمین می‌زند تعداد افراد زیادی حتی بیشتر از دریا ممکن است در طول سفر خود به ویژه بر اثر عبور از صحرا یا گرفتار شدن در دام قاچاقچیان جان خود را از دست دهند.

سخنگوی این کمیساریا خاطرنشان کرد مرگ تنها خطری نیست که پناهندگان و مهاجران را تهدید می‌کند.

آنها همچنین قربانیان بسیاری از موارد نقض حقوق بشر هستند که از آن جمله می‌توان به اعدام‌های غیرقانونی، بازداشت‌های غیرقانونی و خودسرانه، خشونت جنسی، کار اجباری و بردگی اشاره کرد.

به گفته کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل، بی ثباتی سیاسی، درگیری ها، وخامت شرایط اجتماعی-اقتصادی و تغییرات آب و هوایی، از جمله علل اصلی مهاجرت و تلاش برای دستیابی به شرایط بهتر زندگی است.

این کمیساریا از دولت‌ها می‌خواهد که امکاناتی فراهم کنند تا پناهندگان و مهاجران مجبور به سفر‌هایی نباشدند که جان آنها را به خطر اندازد.

ارسال نظر: