X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 05 فروردین 1401
تعداد بازدید خبر : 111
تاریخ ثبت : شنبه, 10 اردیبهشت,1401 | 02:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 05 فروردین,1401 | 01:49 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 اردیبهشت,1401 | 02:40 ب.ظ

تبعیض نژادی در هلند/ مراقبت از پناهندگان بر اساس ملیت و دین

  • تبعیض نژادی در هلند/ مراقبت از پناهندگان بر اساس ملیت و دین
مقامات هلندی در اسکان و مراقبت از پناهندگان بر اساس ملیت و دین استانداردهای دوگانه ای را لحاظ می کنند.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یاپ ولما، شهردار وسترولد که مرکز پذیرش پناهندگان (Ter Apel) در آن مستقر است، می گوید مقامات محلی در هلند از استانداردهای دوگانه برای تدارک اسکان پناهندگان استفاده می کنند.

بر اساس گزارش داچ نیوز، وی گفت: با توجه به خدمت این مرکز به پناهجویان جنگ اخیر، شرم آور است که هیچ مقام محلی دیگری به هیچ وجه پیشنهاد تدارک برای پناهندگان سایر کشورها را نداده است.

مرکز تر آپل، که در آن همه پناهندگان باید ثبت نام کنند، مملو از پناهجویان از کشورهایی مانند افغانستان و سوریه است. کمبود اسکان برای پناهندگان دارای مجوز اقامت از کشورهای آسیایی به ویژه عرب تبار در حال افزایش است.

کوئن شویلینگ، شهردار گرونینگن نیز گفت: قابل درک است که مردم هلند، مشتاق اسکان جنگ زدگان اخیر هستند، اما مردم مناطق جنگی دیگر، مانند سوریه و افغانستان، از حقوق مشابهی برای تدارک و مراقبت برخوردار نیستند.

وی گفت که وضعیت در تر آپل غیرقابل تحمل و غیرانسانی است.

به گفته پل ون تونگرن اندیشمند هلندی، بحران و جنگ اخیر نشان می‌دهد که ما آن جهان‌وطنی نیستیم که فکر می‌کردیم، جهانی‌گرایانِ متقاعد به حقوق بشر هر انسانی نیستیم.

وی می گوید ما با مردم قاره خودمان که به ما نزدیکترند و بیشتر شبیه ما هستند همدردی می کنیم تا پناهندگان سوریه، افغانستان و اریتره. وی گفت این تغییر تصویر از خود باید ما را وادار کند که از خود بپرسیم در زمانی که روابط سیاسی، اروپا و جهان را تغییر داده است، چه کسی می‌خواهیم باشیم.

نگرش و رفتار نسبت به پناهجویان در سطح اروپا نسبت به قومیت و مذهب متفاوت است و این درحالی است که سیاستمداران مدعی هستند در تلاش هستند تا چشم‌اندازی برای یک سیاست انسانی اروپایی در قبال پناهندگان ایجاد کنند.

هرگز نباید فراموش شود که رهبران سیاسی غرب تا حدی مسئول جنگ (غیرقانونی)، جنایات جنگی و بیش از 37 میلیون نفری هستند که در حال حاضر از افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و سایر کشورها در حال فرار هستند. همواره مردم با پناهندگانی که معتقدند قومیت و مذهبشان مشترک است، استقبال کرده و همدردی می کنند.


ارسال نظر: