X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 17 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 178
تاریخ ثبت : شنبه, 17 اردیبهشت,1401 | 09:21 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 17 اردیبهشت,1401 | 09:11 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 17 اردیبهشت,1401 | 09:21 ق.ظ

هلند بیشترین شکایات را از سوی شورای حقوق بشر در سال گذشته دریافت کرده است

  • هلند بیشترین شکایات را از سوی شورای حقوق بشر در سال گذشته دریافت کرده است
شورای حقوق بشر هلند سال گذشته میلادی، بیشترین شکایات را در خصوص اعمال تبعییض دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، شورای حقوق بشر هلند در سال گذشته میلادی، شمار بی‌سابقه‌ای از شکایات و پرسش‌ها در زمینه اِعمال تبعیض در این کشور را دریافت نموده که دغدغه‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا در آن از دیگر موارد پیشی گرفته‌ است.

بر اساس گزارش شبکه خبری داچ نیوز، شورای حقوق بشر هلند در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۵۲۸۶ گزارش و پرسش – تقریباً دو برابر آمار به دست آمده در سال ۲۰۲۰ – دریافت کرده است.

این در حالی است که حدود ۲۳۰۰ تن از مردم این کشور ابراز نموده‌اند که بر اساس تدابیر دولت هلند در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا مورد تبعیض قرار گرفته‌اند.

گزارش مزبور حاکی از آن است که از میان گزارش‌هایی که به طور مستقیم به قانون مبارزه با تبعیض ارتباط می‌یابند، ۷۷۶ مورد مربوط به برخورداری از معلولیت، ۵۷۵ مورد در رابطه با تبعیض مبتنی بر قومیت و ۴۵۳ مورد نیز بر اساس جنسیت بوده‌اند.

مطابق با این گزارش بسیاری از شکایات مبتنی بر اِعمال تبعیض، از رسوایی مربوط به دریافت مزایای مراقبت از کودکان در این کشور نشأت گرفته که بر اساس آن هزاران تن به دلیل برخوداری از نام خارجی و یا تابعیت دوگانه از دریافت کمک‌های بیشتر و یا تمامی مزایای خود در این زمینه محروم شده‌اند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید که شکایات مربوط به اشتغال در رتبه نخست و دسترسی به کالاها و خدمات در رده دوم قرار گرفته‌اند، در حالی که شمار قابل توجهی از پرسش‌ها و گزارش‌ها در ارتباط با راهبرد دولت هلند در قبال شیوع ویروس کرونا، از جمله مخالفت با واکسیناسیون به دلیل عقاید شخصی بوده است.

گزارش مزبور در پایان به صدور حکم یا توصیه از سوی شورای حقوق بشر هلند برای یک شکایت از میان هر ۵ شکایت اشاره کرده و این که تنها یک‌ سوم از این احکام، وقوع تبعیض را مورد تأیید قرار داده‌اند.

گفتنی است که احکام این شورا الزام‌آور نبوده اما اکثریت آن‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

ارسال نظر: