X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 1297
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 07 مهر,1400 | 03:53 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 07 مهر,1400 | 03:47 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 07 مهر,1400 | 03:53 ب.ظ

احصاء ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در دوران کرونا و احقاق حقوق آنها

  • احصاء ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در دوران کرونا و احقاق حقوق آنها
معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی با اعلام تعداد شهدای سلامت، گفت: تا امروز بسیاری از این عزیزان به عنوان شهید خدمت شناخته شدند و کارهایشان در دست اقدام است و باز هم پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم تمامی این عزیزان با عنوان شهید خدمت تلقی شده و بتوانیم احقاق حق کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر حبیبی، معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی، اظهار داشت: در سازمان نظام پزشکی مجموعه‌ای در معاونت انتظامی و معاونت امور اجتماعی نسبت به احصاء این عزیزان شهید و سرکشی به خانواده‌ها ایجاد شد. قریب به ۲۸۷ نفر در معاونت انتظامی ما از آماری که برایمان ارسال شد به عنوان شهید خدمت احصاء کردیم و بعد این میزان به ۳۰۰ شهید سلامت رسید.

حبیبی افزود: شهدای سلامت در مرحله خطر و موقعی که این بیماری ناشناخته وارد کشور شده بود، بر بالین بیماران و در کنار آنها بودند. این تلاش‌ها و تقدیر از شهدا آنجا ارزش دارد که اگر در آینده اتفاقی بیفتد و اگر امروز از شهدا تقدیر و تجلیل نشود و به آنها توجه نشود، در آینده چه کسی می‌خواهد مقابل مشکلات و بیماری‌ها و ... بایستد؟. با کدام دلگرمی؟. حداقل سازمان نظام پزشکی بوده که این پیگیری‌ها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت، رئیس بنیاد شهید داشته و پیگیر امور شهدای سلامت بودیم، گفت: تا حداقل مباحثی که توصیه مقام معظم رهبری بود مبنی بر اینکه تمام عزیزان، شهید خدمت تلقی شوند، تحقق یابد که خداراشکر تا امروز بسیاری از این عزیزان به عنوان شهید خدمت شناخته شدند و کارهایشان در دست اقدام است و باز هم پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم تمامی این عزیزان با عنوان شهید خدمت تلقی شده و بتوانیم احقاق حق کنیم.

حبیبی گفت: ۵۰ نفر از این شهدا پزشک عمومی، ۶۱ نفر پرسنل گروه درمان، ۵۱ نفر گروه پرستاری، ۱۷ نفر گروه بیهوشی و... هستند. همچنین سایتی به نام آسمانی‌ها ایجاد کردیم. همکاران ما داوطلبانه این سایت را ایجاد کردند و تمام شهدای سلامت را در آن اعلام می‌کنیم.

لازم به ذکر است، سایت شهدای سلامت با عنوان آسمانی‌ها از طرف معاونت اجتماعی سازمان نظام پزشکی ایجاد شده که از ۳۰۰ شهید سلامت تاکنون ۱۱۸ نفر از شهدا در آن بارگذاری شده است.

ارسال نظر: