X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 01 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 150
تاریخ ثبت : یکشنبه, 01 خرداد,1401 | 04:42 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 01 خرداد,1401 | 04:19 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 01 خرداد,1401 | 04:42 ب.ظ

دادگاه عالی کانادا متهمان مست را که مرتکب جنایت می شوند بی‌گناه اعلام کرد

  • دادگاه عالی کانادا متهمان مست را که مرتکب جنایت می شوند بی‌گناه اعلام کرد

دادگاه عالی کانادا اعلام کرد متهمان متهم به جنایت خشونت آمیز در دادگاه کیفری می توانند مسمومیت شدید – معروف به “خودکارسازی اختلالات غیر روانی” – را به عنوان دفاع برای بی گناهی خود در دادگاه مطرح کنند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دادگاه عالی کانادا می گوید متهمان جنایی می توانند استدلال کنند که آنها به حدی مسموم بوده اند که در وضعیت غیرارادی قرار گرفته اند و بنابراین مسئول برخی از جرایم خشونت آمیز، از جمله حمله و تجاوز جنسی نیستند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، بالاترین دادگاه کانادا یک قانون فدرال را که متهمان را از استفاده از چنین دفاعیه ای، منع کرده بود، رد کرد و گفت 'تأثیر آن بر اصول عدالت اساسی متناسب با مزایای اصلی آن نیست.'

این تصمیم به سه مورد پرونده مجزا مرتبط است که در آن، مردان مواد مخدر مصرف کرده اند و سپس مرتکب جرائم خشونت آمیز شده اند.

در یک مورد، مردی که ماده مجیک ماشروم مصرف کرده بود و با ادعای این که به دنبال تحقق اراده الهی است، وارد خانه پدرش شد، او را به قتل رساند و به طرز وحشتناکی نامزد پدرش را زخمی کرد.

متهمان استدلال كردند كه آنها اساساً کنترلی بر اراده خود نداشتند یا قصد ارتكاب این اقدام را نداشته اند - و اینكه قانون از چنین دفاعیه‌ای ممانعت می کند، حق اساسی آنها طبق قانون کشور مبنی بر پیش فرض بی گناهی و حق حیات و حق آزادی و امنیت شخص را نقض می کند.

دادگاه حكم داد كه متهم حق دارد به عنوان دفاع بگوید به حدی مسموم شده كه رفتار غیرادای داشته مانند جنون و اقداماتش داوطلبانه و با ذهنیت مبنی بر انجام دادن فعل مجرمانه نبوده است.


 

ارسال نظر: