X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 210
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 03 خرداد,1401 | 03:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 03 خرداد,1401 | 11:50 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 03 خرداد,1401 | 03:54 ب.ظ

آزادی بیش از یک هزار زندانی و ۳۳ محکوم به قصاص از زندان‌های اصفهان

  • آزادی بیش از یک هزار زندانی و ۳۳ محکوم به قصاص از زندان‌های اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی بیش از یک هزار زندانی و رهایی و بازگشت به زندگی ۳۳ محکوم به قصاص با همت شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام اسدالله جعفری، از آزادی ۱۰۹۳ زندانی جرایم مختلف به همت اعضای شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های استان اصفهان خبر داد.

وی گفت: با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، شوراهای حل اختلاف تشکیل و در ادامه آن نیز این شوراها با حضور کارکنان مجموعه زندان های استان اصفهان تشکیل شده است.

رئیس دادگستری استان اصفهان افزود: در حال حاضر تعداد۱۴ شورای اختلاف در داخل زندانها فعال و نیز شعبه دیگری در ستاد مردمی دیه استان راه اندازی گردیده که با استفاده از ظرفیت خیرین در امر صلح و سازش تلاش‌های بیشتری را داشته و خواهند داشت.
 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۳۱۳ مورد پرونده به این شوراها ارجاع شده است، ادامه داد: از این تعداد ۲۵۷۰ پرونده مصالحه و صلح ومورد سازش قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: تعداد ۳۸۹۲ پرونده در این ۱۴ شعبه مختومه و ۱۳۲۲ پرونده نیز منجر به صدور حکم شده است.

حجت الاسلام جعفری به موضوع مهم برقراری صلح و سازش بین اولیای دم محکومین به قصاص در این شوراها اشاره و تصریح کرد: با تلاش مددکاران زندان های استان و جمعی از خیرین که همواره در این راستا مشارکت داشته اند۳۳ پرونده مطرح که ۱۷ مورد تا کنون رضایت قطعی حاصل شده و ۱۶ پرونده دیگر نیز با کمک خیرین و تامین و پرداخت وجه المصالحه مورد توافق و رضایت حاصل و زندگی و حیاتی دوباره بخشیده اند.

گفتنی است، رئیس کل دادگستری استان در پایان با فراخوان خیرین و شاکیان در امر ایجاد صلح و سازش در تمامی موارد به خصوص پرونده های قصاص از تلاش همه دست اندرکاران این امر قدردانی کرد.


 

ارسال نظر: