X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 20 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 89
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 25 خرداد,1401 | 12:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 20 خرداد,1401 | 11:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 25 خرداد,1401 | 12:08 ب.ظ

پلیس سفیدپوست آمریکا به قتل سیاهپوست مهاجر آفریقایی متهم شد

  • پلیس سفیدپوست آمریکا به قتل سیاهپوست مهاجر آفریقایی متهم شد

یک مأمور پلیس سفیدپوست آمریکایی در ایالت میشیگان به علت تیراندازی مرگبارِ دو ماه پیش در شهر گِرَند رَپیدز به یک مرد سیاهپوست مهاجر آفریقایی، به قتل درجه دو متهم شد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یک مأمور پلیس سفیدپوست آمریکایی در ایالت میشیگان روز پنجشنبه به علت تیراندازی مرگبارِ دو ماه پیش در شهر گِرَند رَپیدز به یک مرد سیاهپوست مهاجر آفریقایی، به قتل درجه دو متهم شد.


این حادثه اعتراضات ضد نژادپرستی را در این شهر در پی داشت. پرونده جنایی علیه کریستوفر شور افسر پلیس میشیگان به علت قتل پاتریک لیویا، پناهجوی ۲۶ ساله از جمهور دموکراتیک کنگو، در ۴ آوریل، هفت هفته پس از آن مطرح شد که کالبد شکافی نشان داد او از پشت سر در فاصله‌ای کوتاه هدف اصابت گلوله قرار گرفت.


کریستوفر بکر دادستان کل بخش کنت، در کنفرانسی خبری، با اعلام این اتهام، گفت شور: خود را به مقامات تسلیم کرد و روز جمعه در دادگاهی در گرند رپیدز محاکمه خواهد شد.


بکر گفت من طی نامه‌ای به زبان سواحیلی این موضوع را به اطلاع اعضای خانواده لیویا رسانده ام. قتل لیویا خشم اعضای خانواده او را در پی داشت و همچنین اعتراض فعالانی را برانگیخت که این تیراندازی را نمونه‌ای از توسل غیرقابل توجیه و مرگبار به زور از سوی یک پلیس علیه جوانان سیاهپوست دانستند و این اقدام را محکوم کردند.


پزشکی قانونی که کالبد شکافی مستقلی را بر روی لیویا انجام داد، به این نتیجه رسید که افسر پلیس اسلحه خود را پشت سر لیویا نگه داشته و یک بار شلیک کرده است، شواهدی که به گفته بن کرامپ وکیل خانواده لیویا سبب تقویت رویکرد آن‌ها در این باره شده است که لیویا "اعدام" شد.


بکر گفت اتهام قتل درجه دوم -که به عنوان قتل عمدی و غیرموجه تعریف می‌شود- حداکثر مجازات حبس ابد با امکان آزادی مشروط در میشیگان را در پی دارد. او به خبرنگاران گفت اسناد و شواهد لازم برای اثبات قتل درجه یک -قتل با قصد قبلی و عمدی- "یافت نشد."


وی افزود: امیدوار است پیامی که از تصمیم او برای محاکمه شور ارسال می‌شود، این باشد که "ما این موضوع را جدی می‌گیریم. " وی افزود پس از بررسی گزارش پلیس در ارتباط با این حادثه و همچنین شواهدی که شامل تصویر ویدئویی گرفته شده از داشبورد خودروی پلیس، دوربین نصب شده روی بدن شور و همچنین تصاویر ویدئویی ارائه شده از یکی از همسایگان، به این نتیجه رسیده است.


 ویدئو‌هایی که در ماه آوریل به صورت عمومی منتشر شده، لیویا را نشان می‌دهد که از یک خودرو در خیابانی بارانی پیاده می‌شود و به ظاهر سردرگم شده و می‌پرسد "من چه کار کردم؟ " این در حالی است که پلیس بار‌ها گواهینامه او را می‌خواهد و به او می‌گوید به خودرو خود بازگردد.

به نظر می‌رسد به سخنان پلیس گوش می‌دهد، اما سپس درب سمت راننده را می‌بندد و سعی می‌کند از آنجا دور شود و در مقابل تلاش‌های افسر برای دستبند زدن به او مقاومت می‌کند. پس از یک تعقیب و گریز کوتاه، دو مرد روی یک چمن با یکدیگر گلاویز می‌شوند و در یک مقطع به نظر می‌رسد که بر سر تفنگ بی حس کننده افسر پلیس درگیر می‌شوند، قبل از این که لیویا هدف اصابت گلوله قرار گیرد.

این حادثه پس از آن آغاز شد که افسر پلیس لیویا را به دلیل مشکوک شدن به پلاک خودرویش متوقف کرد.

 

ارسال نظر: