X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 262
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 01 تیر,1401 | 04:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 01 تیر,1401 | 04:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 01 تیر,1401 | 04:38 ب.ظ

حبس‌های طولانی مدت بدون تفهیم اتهام در زندان های آلمان/ زندانی شدن ۱۲۰۰۰ بی‌گناه

  • حبس‌های طولانی مدت بدون تفهیم اتهام در زندان های آلمان/ زندانی شدن ۱۲۰۰۰ بی‌گناه

از هر پنج نفری که در منطقه اتحادیه اروپا زندانی می شوند، یک نفر جرمی مرتکب نشده، طبق برآوردها 12000 نفر بی‌گناه در زندان های آلمان به سر می برند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مطالعات نشان می دهد که بازداشت موقت در اکثر موارد غیرضروری است.

بر اساس گزارش دویچه وله، یک جوان 19 ساله در آوریل 2021 در دادگاه منطقه ای برلین به سرقت دو شیشه عطر از یک فروشگاه مشهور متهم شد. او در زمان دستگیری با اعتیاد به کریستال و خواب در ایستگاه های قطار برلین دست و پنجه نرم می کرد.

تنها به دلیل بی خانمانی و سوء مصرف مواد، قاضی دستور داد که او را تا زمان محاکمه در زندان نگه دارند - تا اطمینان حاصل شود که دادگاه چه اتهامی را می تواند برای او تشخیص دهد.

در سال 2020 حدود 27500 نفر در آلمان بازداشت شدند که تقریباً 3 درصد از کل افرادی است که به جرم متهم شده اند. این بدان معنا است که برای مثال، در ژانویه 2021، 12000 نفر از 60000 نفر در زندان‌های آلمان محکومیت نهایی نداشتند در حالی که عملاً در زندان بوده و  بی‌گناه فرض می‌شدند.

در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، نسبت افرادی که قبل از محاکمه در بازداشگاه ها و زندان ها هستند، حتی بیشتر از آلمان است.

در سراسر اتحادیه اروپا، در حال حاضر حدود 100000 نفر در بازداشت موقت به سر می برند که بسته به کشور به طور متوسط از چند ماه تا بیش از یک سال متغیر است. بیشتر آنها در بازداشت موقت متهم به جرایم جزئی هستند.

یک مطالعه نشان می دهد که اکثر افرادی که در بازداشت به سر می برند بیکار بودند و حدود نیمی از آنها در زمان دستگیری بی خانمان را تجربه می کردند.

لارا ولف، وکیل امور کیفری می گوید: واقعیت اغلب متفاوت است ما افراد را بر اساس احساسات، فرضیات، تئوری های شخصی محبوس می کنیم در حالی که حکمی ندارند و می توانند بی گناه باشند. بازداشت موقت وضعیتی است که می تواند طول بکشد. حدود 80 درصد از افرادی که در بازداشت به سر می برند بیش از سه ماه را در زندان سپری می کنند. قانون آلمان به صراحت می گوید که مدت زمان بازداشت قبل از محاکمه باید متناسب با مجازات احتمالی باشد.

این در حالیست که وقتی شخصی به جرمی متهم می شود، یا درگیر دیگر اختلافات قانونی است، حق محاکمه عادلانه دارد و باید تحت رسیدگی منصفانه و علنی، در مدت معقول، توسط دادگاهی مستقل و بی طرف قرار گیرد.

دادگاه اروپایی حقوق بشر هزاران مورد از محاکمات ناعادلانه را برجسته کرده است - از جمله بسیاری از آنها که منجر به زندانی شدن یک فرد بی گناه شده است.

 

ارسال نظر: