X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 319
تاریخ ثبت : دوشنبه, 06 تیر,1401 | 11:06 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 06 تیر,1401 | 10:49 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 06 تیر,1401 | 11:06 ق.ظ

قدردانی رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از خدمات ایران به پناه‌جویان

  • قدردانی رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از خدمات ایران به پناه‌جویان

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان، گفت: خدمات شایسته ایران به پناهندگان ستودنی است.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، «ما‌ها کاشور»، در مراسم گشایش نمایشگاه دستاورد‌های پناهندگان افغانستانی که به مناسبت روز جهانی پناهنده در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تلاش و فعالیت ایران در ۴۰ سال گذشته به پناهندگان ستودنی و در یک سال گذشته و پس از ایجاد شرایط خاص در افغانستان به اوج خود رسیده است.


وی افزود: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تلاش می‌کند با کمک‌های جهانی و همکاری کشور ایران، به پناهندگان در این کشور که بیشتر از کشور افغانستان هستند کمک‌های مناسبی ارائه دهد. کمیساریای پناهندگان در کنار کشور ایران تاکنون موفق شده در زمینه‌های بهداشت، معیشت و آموزش‌های فنی حرفه‌ای خدمات شایسته‌ای به پناهندگان ارائه دهد و امیدوار است با همراهی این کشور همچنان در این زمینه فعال باشد.
 

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، تصریح کرد: رفع بحران پناهندگی نیازمند کمک همه کشور‌های جهان است؛ پناهندگان نیز باید در برابر مشکلات تاب آوری داشته باشند و در کنار یکدیگر از بحران گذر کنند.


کاشور با اشاره به نامگذاری ۲۰ ژوئن به نام روز پناهنده عنوان کرد: این روز یادآور پناهندگان و شرایط سخت زندگی آنهااست؛ ۱۰۰ میلیون پناهنده در سراسر جهان حضور دارند که اگر بحران‌های جهانی ادامه داشته باشد این رقم در سال‌های آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت. ماهیت روز جهانی پناهنده، روز شادی نیست، اما خوشحال هستیم که شرایط برای مردمان افغانستان در ایران به نحوی است که آن‌ها نشاط و شادی دارند.
 

در ادامه حسین احمدی، معاون اداره کل امور اتباع خراسان رضوی، گفت: طبق توافق بین المللی کشور ایران حق دارد مانع فعالیت‌های تشکل‌های اتباع باشد، اما دولت جمهوری اسلامی نه فقط با این موضوع مخالفتی ندارد بلکه در شرایط کنونی موافق افزایش آن‌ها هم هست.
 

 احمدی افزود: اتباع کشور افغانستان دوست و برادر ما هستند و تلاش می‌شود خدمات شایسته‌ای به آن‌ها ارائه شود از این رو تقاضا داریم اتباع تازه وارد به ایران، در سامانه تعیین شده مشخصات خویش را ثبت کنند. امنیت همسایگان کشور ایران، آرزوی جمهوری اسلامی ست و امیدواریم اتباع به آرزوی خویش برای بازگشت به میهن دست یابند.

 

در پایان این مراسم، نمایشگاه دستاورد‌های اتباع افغانستانی ساکن در مشهد با حضور ۲۰ تشکل و در محیطی به وسعت هزار و ۲۰۰ متر مربع در بازار ملل مشهد گشایش یافت و به مدت ۵ شب به روی علاقمندان گشوده است. طی ۲۰ روز گذشته حدود ۵۵۰ اثر از ۲۰۰ هنرمند افغانستانی به ستاد همایش روز جهانی پناهندگان رسید که از این تعداد، ۲۰۰ اثر برگزیده از ۸۰ هنرمند در ۱۳ غرفه به نمایش گذاشته شده است.


 

ارسال نظر: