X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 12 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 177
تاریخ ثبت : یکشنبه, 12 تیر,1401 | 04:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 12 تیر,1401 | 04:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 12 تیر,1401 | 04:29 ب.ظ

بازداشت غیرقانونی یک زن بومی در کانادا

  • بازداشت غیرقانونی یک زن بومی در کانادا

یک زن بومی کانادایی از پلیس و بیمارستان شهر سادبری به دلیل برخورد نژادپرستانه شکایت کرد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، پلیس شهر «سادبری» استان «انتاریو» کانادا یک زن بومی را به شکل غیرقانونی بازداشت کرده و به یک بیمارستان روانی ارجاع داد.
 

بر اساس گزارش سی بی سی، این زن بومی که استادیار دانشگاه گفت که پلیس «سادبری» وی را تحت قانون سلامت روان استانی بازداشت و مجبور کرد که به یک بیمارستان روانی مراجعه کند.


وی علیه پلیس و بیمارستان «سادبری» به اتهام نژادپرستی و بازداشت غیرقانونی شکایت کرده است. در دادخواست این زن بومی آمده است که بازداشتش از سوی پلیس غیرقانونی بوده است؛ چراکه این اقدام در پی اعتراضش به برخورد نژادپرستانه کادر پزشکی بیمارستانی که برای آزمایش کرونا به آن مراجعه کرده بود، رخ داد.


کارکنان بیمارستان «سادبری» وی را به تلاش برای جلب توجه متهم کرده و با وی برخوردی نژادپرستانه داشتند. این در حالیست که وی فقط برای اطمینان از عدم ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده بود تا بتواند در همایش دانشگاه محل کارش با اطمینان شرکت کند.

 

کالج پزشکان خانواده کانادا در سال ۲۰۱۶ دو سال پس از پایان تحقیق درباره مرگ یک مرد بومی در سال ۲۰۰۸ در یک بیمارستان «وینیپگ» به دلیل برخورد نژادپرستانه، گزارشی مبنی بر مواجهه مردم بومی با نژادپرستی سیستماتیک در سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا منتشر کرد.


در سپتامبر ۲۰۲۰ یک زن بومی از توهین نژادپرستانه کارکنان بیمارستانی که به آن مراجعه کرده بود، فیلمبرداری کرد.

 

برچسب ها: کانادا, بومیان
ارسال نظر: