X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 173
تاریخ ثبت : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 08:41 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 08:26 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 21 تیر,1401 | 07:19 ب.ظ

رسوایی دیگر برای آمریکا/ آموزش تروریست‌های آمریکای لاتین

  • رسوایی دیگر برای آمریکا/ آموزش تروریست‌های آمریکای لاتین

سایت خبری مخالفین ومعاندین رژیم حاکم بر آمریکا هندوراس گزارش داد، اسناد جدیدی در رابطه با پرونده پلیس سابق هندوراس، لودویگ کریس زلایا رومرو ، فاش شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، لودویگ کریس زلایا رومرو، سال گذشته به دلیل جرایم قاچاق مواد مخدر به 12 سال زندان محکوم شد و به منطقه جنوبی نیویورک استرداد شد.


این سند که تاریخ آن به سال 2016 منوط می‌شود و توسط اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده منتشر شده است، نشان می‌دهد که یگان کبراز ، یگان ویژه پلیس هندوراس که توسط ایالات متحده آموزش و پشتیبانی می‌شوند، به طور مستقیم با باند جنایتکار لس گریلس در جنایت‌های سازمان یافته مرتبط با قاچاق مواد مخدر، سرقت، پولشویی، قتل‌های زنجیره‌ای سفارشی فعالیت داشته‌اند.
 
بنابر این گزارش، یگان کبراز از دهه 1980 تحت آموزش ارتش آمریکا بوده و از آن زمان تاکنون مسئول جنایاتی همچون حذف فیزیکی و ناپدید شدن مخالفان سیاسی، سرکوب خشونت آمیز معترضان پس از کودتای 2009 می‌باشد؛ در این کودتا یک رژیم راست افراطی تحت حمایت ایالات متحده قدرت را از یک دولت منتخب دموکراتیک ربود.

در سال 2017 این یگان ویژه تحت حمایت دولت آمریکا، با یکی دیگر از یگان‌های عملیاتی پلیس هندوراس به نام تایگرز  ادغام شد.

یگان ویژه تایگزر همانند کبراز، تحت آموزش و حمایت ارتش و دولت آمریکا می‌باشد و یدطولایی در فساد و در ارتباط و همکاری با کارتل‌های مواد مخدر می‌باشد.

در ماه می سال جاری، رئیس سابق نیروی پلیس ملی هندوراس و بنیان‌گذار یگان تایگرز، خوان کارلوس  مشهور به ال تیگر بونیلا  نیز به اتهام قاچاق مواد مخدر به ایالات متحده مسترد شد.

در این رسوایی مشخص شد که ایالات متحده آمریکا، سال‌ها از یک دیکتاتوری خشن حاکم بر هندوراس حمایت می‌کرده که رهبران تروریست آن در همکاری کامل با کارتل‌های مواد مخدر، کشور را در ناامنی، قتل و غارت و فقر فرو برده‌اند.

در ژانویه سال جاری، این رژیم سرانجام سرنگون شد و یک دولت جدید با آرای مردمی برای اولین بار از سال 2009 روی کار آمد، از زمان فروپاشی رژیم سابق هندوراس، روزانه اطلاعات جدیدی مبنی بر حمایت و همکاری دولت آمریکا با رژیم سابق رسوا می‌شود که طی آن آمریکا مسئول کشتار، فقر و ناامنی مردم هندوراس شناخته می‌شود.

این سایت خبری می‌نویسد: آمریکا برای محافظت از خود در برابر هرگونه گزند احتمالی از نتیجه این هم‌پیمانی، به طور رسمی روابط خود را با متحد سابق و جنایتکار خود قطع کرده است.  در آوریل سال جاری، خوان اورلاندو هرناندز ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به اتهام تولید و قاچاق مواد مخدر، اسلحه، و توطئه برای کودتا متهم و دستگیر شد و به منطقه جنوبی نیویورک مسترد شد.

سایت مخالفین و معاندین رژیم حاکم بر آمریکا در ادامه می افزاید: "متأسفانه این شرایط یک امر غیرعادی نیست. حمایت از شبه نظامیان نئوفاشیست، کودتاهای خشونت بار، سرکوب مخالفان، و قاچاق مواد مخدر، همه عناصر اصلی سیاست امپریالیستی ایالات متحده در آمریکای لاتین هستند. در سال گذشته نیز اطلاعاتی رسوا شد که مشخص می‌کرد، یکی از خشن‌ترین کارتل‌های مکزیک، که جنایاتی همچون آدم‌ربایی، شکنجه، بریدن سر و تجاوز جنسی را در پرونده خود دارد، مستقیما از ارتش ایالات متحده آموزش دیده است.


 

ارسال نظر: