X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 111
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 21 تیر,1401 | 03:36 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 خرداد,1401 | 03:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 21 تیر,1401 | 03:36 ب.ظ

اندیشکده آمریکایی: خشونت پلیس عامل اصلی احساس ناامنی آمریکایی تبارها است

  • اندیشکده آمریکایی: خشونت پلیس عامل اصلی احساس ناامنی آمریکایی تبارها است
یک پناهجویی کنگویی ساکن شهر گرندرپیدز واقع در ایالت میشیگان، در اواسط ماه آپریل، دقیاقی پس از بروز یک تخلف رانندگی توسط یکی از ماموران پلیس این شهر به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، این افسر پلیس که کریستوفر شور نام دارد، پس از بروز تخلف رانندگی توسط پاتریک لیویا 26 ساله به سمت او شلیک کرد و در نهایت با اصابت گلوله به پشت سر این جوان پناه چو، به زندگی وی پایان داد.

بر اساس گزارش thefreethoughtproject، پس از اینکه خبر قتل این نوجوان پناه جو در فضای مجازی جنجال آفرین شد، دادستان این شهر طی یک اظهارنظر عمومی، گفت که وی معتقد است شواهد کافی برای اتهام قتل درجه دوم علیه این افسر پلیس وجود دارد.

در تحقیقات مشخص شد که این جوان پناه جو به دلیل پایان اعتبار گواهینامه رانندگی خود و ترس از بازداشت توسط این مامور پلیس خشن پس از توقف پا به فرار گذاشته است و با شلیک مامور پلیس به قتل می‌رسد.

این اندیشکده قتل این پناهجوی کنگویی را نتیجه برخوردهای خشن قانون آمریکا با تخلفات ساده رانندگی خواند که طی آن یک تخلف ساده همچون پایان اعتبار گواهینامه می تواند منجبر به بازداشت و حبس راننده متخلف بشود و در صورتیکه متخلفین از مهاجران و یا رنگین پوستان باشند، شدت این برخوردها افزایش چشمگیری میابد.

پدر پاتریک در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: "من به اینجا سفر کردم تا جان خانواده ام را نجات بدم، کسی که باید امنیت پسرم را تامین میکرد، او را به قتل رساند، پسرم همانند یک حیوان کشته شد."

مقتول در زمان کودکی خود به همراه خانواده برای فرار از جنگ داخلی در کنگو به امید زندگی بهتری به آمریکا سفر کرده بودند، جایی که شورشیان کنگویی عامل قتل وی نبودند بلکه مامور پلیس بزرگترین مدعی حقوق بشر به زندگی وی خاتمه داد.

پیش از این نیز بسیاری از پناه جویان، اقلیت‌های مذهبی و رنگین پوستان دیگری قربانی تبعیض نژاد و خشونت پلیس آمریکا در گوشه کنار سرزمین این مدعی دروغین حقوق بشر بوده اند.


ارسال نظر: